Hoe werkt SBS Smart Ad?

1.   Gezinnen worden getarget op basis van een aantal criteria.
2.    Relevante advertenties worden naar de settopbox gestuurd.
3.    Wanneer er een match is met het profiel van het kijkende gezin, kiest de settopbox de meest relevante spot uit en zendt deze uit.
4.    De spot wordt perfect geïntegreerd in het bestaande reclameblok.

Kies de meest relevante doelgroep

SBS beschikt over meer dan 25 segmentatie criteria waaruit de adverteerder zijn doelgroep kan samenstellen. Deze kunnen zowel apart als geaggregeerd worden ingezet. Er kan uit volgende categorieën gekozen worden:

-        Socio-demografische gegevens (gezinssamenstelling, leeftijd,…)
-        Locatie (postcode & provincie)
-        Koopkracht
-        Type woning
-        ...

Tailor made solution

Buiten de 25 standaard criteria, kan de adverteerder ook zelf een segment samenstellen in samenwerking met Bisnode. Dit kan op basis van:

-        Criteria specifiek gekozen door de adverteerder
-        Klantenlijst van de adverteerder

Wekelijks krijgt de adverteerder een rapport met het aantal afgeleverde impressies. Ook het aantal unieke settopboxen wordt gerapporteerd evenals de frequentie per settopbox.