De Supermannen van Discovery Channel

Discovery Channel, de non-fictie mannenzender bij uitstek doet op regelmatige basis beroep op het Discovery Panel om meer te weten te komen over de leefwereld van mannen tussen 18 en 44 jaar. Zo werd dit panel ook ingeschakeld voor Supermannen, een onderzoek waarin wordt nagegaan welke rol mannen spelen in de dagelijkse boodschappen. Er werden zo'n 464 mannen aan de tand gevoeld over hun gewoontes tijdens het boodschappen. Opmerkelijk is dat 80% van de mannen minstens 1x per week boodschappen doet en dat 40% boodschappen doen zelfs leuk vindt. De meerderheid (60%) gaat wel liefst met zijn vrouw op uitstap naar de supermarkt. Verder blijkt dat 23% van de mannen verantwoordelijk is voor de boodschappen en dat maar liefst 75% betrokken is bij de boodschappen. Echt gezellig kuieren in de supermarkt is dan weer niet weggelegd voor de gemiddelde man. 75% van de mannen doet in minder dan 45 minuten boodschappen. Opvallend is ook dat 43% in meerdere winkels boodschappen doet.

 Meer weten over dit onderzoek? Contacteer uw vertrouwde Account Manager.

Kids of Today and Tomorrow

Hoe staan de kinderen van vandaag in het leven, wat zijn de gelijkenissen tussen verschillende landen en kunnen we mogelijk al voorspellingen maken over de volgende generatie? Het onderzoek Kids of Today and Tomorrow tracht hier een zo volledig mogelijk antwoord te formuleren.Meer dan 6.200 jongeren tussen 9 en 14 jaar uit 32 landen werden voor deze studie bevraagd naar hun attitudes, ambities en perspectieven. De resultaten zijn samengevat in onderstaande video. 

The Power of Laughter

De studie The Power of Laughter toont de impact van een positief, humoristisch programma op de betrokkenheid van de kijker bij de daaropvolgende reclames. Het onderzoek werd uitgevoerd in 12 landen onder zo'n 3.500 deelnemers. Het resulaat hiervan zie je in onderstaande video.

2020 Vision

Wat is het wereldbeeld van jongeren en hoe zien ze hun eigen toekomst? Dat is de insteek van de studie 2020 Vision die de resultaten samenvat van een online bevraging bij meer dan 7.100 15-24 jarigen uit 33 landen aangevuld met interviews en video's. Het resultaat is een opvallend positieve toekomstvisie te zien in onderstaande video.

My Media, My Ads

Het onderzoek My Media, My Ads geeft inzicht in het mediagebruik van kinderen en hun perceptie van reclame. Daarvoor werd een online bevraging gedaan bij 2.800 kinderen en hun ouders in zes Europese landen waaronder België. Uit de resultaten blijkt dat kinderen weliswaar 100% digitaal onderlegd zijn, maar dat tv nog steeds hun favoriete medium is. Kinderen worden dagelijks blootgesteld aan een enorme hoeveelheid reclameboodschappen. Niettemin blijkt de impact van tv reclame groot op hun conversaties en zelf op hun aankoopintenties. Verschillende vormen van reclame (zowel on air als online) versterken elkaar. 

TV S.M.A.R.T.

Tv is dead, long live tv! Het cliché dat jongeren geen tv meer kijken, is achterhaald. Zo blijkt althans uit de studie TV S.M.A.R.T. Dit onderzoek werd wereldwijd gevoerd bij 20.0000 respondenten uit in totaal 32 landen met een aparte focus op zes Europese landen. Aanvullend werden er van 70 mensen uit 13 landen interviews thuis afgenomen. Tv is nog steeds een gegeerd medium voor ontspanning en het klassieke tv-toestel blijft het favoriete scherm en verhoogde toegankelijkheid via wifi en mobiel internet. 

Meer weten over deze onderzoeken? Mail naar Marjolijn.Rens@sbsbelgium.be