Met drie zenders is SBS meer dan ooit dé challenger in het Vlaamse tv-landschap met steeds meer lokale content en steeds meer lokale verankering. VIER nestelt zich op zijn eigen manier tussen VTM en één en is er voor Vlaamse kijkers die hun blik willen verruimen, en de kijkers die het belangrijk vinden om samen dingen te beleven. Niet door samen met de kinderen voor de buis te zitten. Wel door erover te tweeten, nadien erover te praten op Facebook, bij de koffieautomaat of in de sportkantine. Over programma's met een leven dat het tv-scherm overstijgt.

VIER biedt een mix van de beste human interest, de meest spraakmakende, evenementiële fictie en eigenzinnig amusement. Met populaire kleppers zoals De Mol en De Slimste Mens ter Wereld en breed entertainment met Gert Verhulst, Jani en Karen Damen zet VIER meer dan ooit tevoren in op lokale content.

Daarnaast is er VIJF, de meest prominente Vlaamse vrouwenzender dankzij haar aparte programmering. Spraakmakende programma's zoals Temptation Island, Zo Man Zo Vrouw & Astrid gekoppeld aan vaste waarden zoals Moordvrouwen, TGIT en de I Love Donderdagfilm.

In oktober 2016 lanceerde SBS de jongste telg: ZES, USA all day. Herkenbare, Amerikaanse series en films voor laid back kijkplezier. Binnen de drie maanden werd het de grootste van de kleine zenders.

Naast VIER, VIJF & ZES vervolledigt SBS haar aanbod met enkele selectieve, complementaire tv-zenders. Discovery biedt intelligent entertainment aan voor mannen, terwijl TLC zich richt op non-fictie en lifestyle programma's voor vrouwen. Njam! is er voor de foodies en de sportfanaten kunnen terecht bij Play Sports. Hiermee heeft SBS een uitgebalanceerd aanbod in handen voor adverteerders.

Dankzij dit stijgend aanbod behaalde SBS in 2016 het hoogste marktaandeel ooit met 17,8%. Bovendien draagt SBS innovatie ook hoog in het vaandel om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen van de adverteerders. Op het vlak van addressable advertising is SBS pionier op de Vlaamse televisiemarkt. Zo zet SBS volop in op de toekomst.