Bij SBS zetten we meer dan ooit in op innovatie. Zo zijn we pionier op het vlak van addressable advertising en rolden we als één van de eersten in de wereld deze revolutionaire reclametechnologie uit. Waar de klassieke tv-reclame zich richt op het brede publiek, combineert addressable advertising de kracht van het massamedium tv met de specifieke personalisatiemogelijkheden van de digitale media. Er kan met andere woorden getarget worden op een groot aantal criteria waarbij kijkers een gepersonaliseerde reclameboodschap te zien krijgen. Het is de ultieme manier om doelgericht en effectief te adverteren want met SBS Smart AD outsmart je jouw competitie. Deze nieuwe reclamevorm wordt geïmplementeerd op de zenders VIER, VIJF en ZES.

Hoe werkt SBS Smart AD?

1. Gezinnen worden getarget op basis van een aantal criteria.
2. Relevante advertenties worden naar de settopbox gestuurd.
3. Wanneer er een match is met het profiel van het kijkende gezin, kiest de settopbox de meest relevante spot en zendt deze uit.
4. De spot wordt perfect geïntegreerd in het bestaande reclameblok.

Kies de meest relevante doelgroep

SBS beschikt over meer dan honderden segmentatie combinaties waaruit de adverteerder zijn specifieke doelgroep kan samenstellen/kiezen. Categorieën kunnen zowel apart als geaggregeerd worden ingezet. Er kan onder andere uit volgende categorieën gekozen worden:

-        Socio-demografische gegevens (gezinssamenstelling,…)
-        Locatie (postcode & provincie)
-        Koopkracht
-        Type woning
-        ...

Tailor Made Solution

Buiten de standaard criteria en tal van combinaties, kan de adverteerder ook zelf een segment samenstellen in samenwerking met Bisnode. Dit kan op basis van:

-        Criteria specifiek gekozen door de adverteerder
-        Klantenlijst van de adverteerder

Wekelijks krijgt de adverteerder een rapport met het aantal afgeleverde impressies. Ook het aantal unieke settopboxen wordt gerapporteerd evenals de frequentie per settopbox. 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Neem dan zeker even contact op met één van onze accountmanagers.