Avontuurlijk adverteren met De Mol

Dat Gilles Van Bouwel afgelopen voorjaar De Mol werd, is ondertussen geen geheim meer. Maar de zoektocht naar hem hield wel gemiddeld 1.110.000 kijkers in de ban en zorgde wekelijks voor de nodige spanning in de huiskamer. De Mol was goed voor een marktaandeel van maar liefst 43,4% op VVA 18-54. En niet alleen de VIER-kijkers probeerden De Mol te ontmaskeren, ook heel wat creatieve partners zochten mee.  Het avontuurlijke programma leende zich uitstekend voor enkele succesvolle partnerships met merken als AS AdventureMieleTelenet, Luminus en Red Bull.

Creatieve billboards

Miele, AS Adventure, Luminus en Telenet associeerden zich graag met de waarden en het imago van De Mol en kozen voor een creatieve billboard om zo hun producten met een knipoog naar het programma in de kijker te zetten. Luminus kwam zelfs op bezoek tijdens de opnames in Argentinië voor de creatie van een op maat gemaakte sponsorboodschap. 

Programma integraties

Out-of-the-box adverteren door een integratie in het programma? Dat gaat gemakkelijk bij De Mol...  Zo passeerden er AS Adventure t-shirts, Red bull parapentes en Luminus fietsen op het beeldscherm.

Call to action spot

Adverteerder Telenet sprak zijn doelpubliek rechtstreeks aan met een call to action spot waarbij ze de kijker aanbood om volledige afleveringen of web-exclusieve content te (her)bekijken. AS Adventure riep op zijn beurt op om op zoek te gaan naar de enige en echte De Mol rugzak om zo een mooie prijs te winnen. Ideaal om de interactie met hun publiek te meten.

Online video pack

Luminus, Miele en Red bull breidden hun tv-campagne uit met een online video pack. Op www.vier.be verkondigden ze voor, tijdens en na De Mol filmpjes hun commerciële boodschap voor extra bereik. 

Ook zin om innovatief en avontuurlijk te adverteren bij een nieuwe editie van De Mol? Contacteer dan snel ons brandcare team en versterk je merk!