Briefing

Bruxx is een eenheid binnen Brussels Airlines verantwoordelijk voor lowcost vluchten en Europese citytrip bestemmingen. Zij waren op zoek naar een originele actie gericht tot jonge, potentiële citytrippers.
Doelstellingen: naamsbekendheid, opbouw van een ‘social community’ en traffic naar hun website en CRM.
Doelgroep: veel meer dan leeftijd richtten ze zich tot een publiek met een edgy, sharp, hoogopgeleide, jonge en dynamische mindset.

Campagne

Een samenwerking met De Ideale Wereld bleek een ideale match. De doelgroep die Bruxx voor ogen had komt overeen met het kijkerspubliek van de ideale wereld. ‘Jonge’ actievelingen. De keuze viel op ‘wedstrijden’ geïntegreerd in en rond DIW waarbij men telkens een citytrip voor 4 kon winnen. De wedstrijd werd aangekondigd met een originele wedstrijdspot die tijdens het weekend en tijdens De Ideale Wereld werd uitgezonden. Deelname gebeurde via een App op de facebookpagina van Bruxx. Bekendheid werd kracht bijgezet via allerhande VIER-kanalen (vier nu, nieuwsbrief, twitter …)