De Slimste Mens ter Wereld en Poweo

Hét succesprogramma bij uitstek De Slimste Mens ter Wereld trekt telkens heel wat creatieve partnerships aan. Terecht aangezien het steeds weer nieuwe kijkcijferrecords breekt. Bijna één op twee kijkt naar De Slimste Mens ter Wereld. Dit seizoen telde het programma gemiddeld 1,2 miljoen kijkers per aflevering. De Slimste Mens haalde een sterk marktaandeel van gemiddeld zo'n 42 procent op VVA 18-54. Ideaal om te adverteren dus en zo dacht Poweo er ook over. Het Brandcare team werkte een creatief voorstel op maat uit voor de energieleverancier.

Briefing

Poweo doelde met het partnership op meer merkbekendheid en een stijgend aantal bezoekers op hun website. 

Campagne

Met behulp van creatieve quiz billboards voor en na het programma plaatste Poweo zichzelf in de kijker. Net als in het programmaspel werden in deze spot vier trefwoorden over Poweo geraden. Verder was er ook een treffende gelijkenis tussen het decor van De Slimste Mens ter Wereld en het logo van de energieleverancier. Dat zorgde voor een mooie creatieve overgang van het programma naar de sponsorboodschap. 

Tijdens de uitzendingen zag Poweo het aantal bezoekers op de website alsook de verkoop naar boven gaan. De sponsoring vergrootte ook de bekendheid van het merk in Vlaanderen. 

Interesse om net zoals Poweo jouw merk in de kijker te zetten op één van onze zenders? Neem dan contact op met ons team voor de adverteermogelijkheden.