In het kader van een overheidscampagne werd aan alle energieleveranciers gevraagd een eigen campagne op poten te zetten om zo mensen aan te sporen om minder energie te verbruiken. Electrabel koos ervoor de uitdaging aan te gaan om alle Belgen ervan te overtuigen hun diepvriezer te ontdooien. Het idee was simpel. Mensen konden op de website ontdooimee.be een selfie voor hun diepvriezer uploaden en zo aantonen dat ze hun diepvriezer ontdooid hebben. De Ontdooi Mee campagne was te zien op VIERVIJFDiscovery Channel en Libelle. SBS lanceerde ter ere van deze actie een speciale Komen Eten week op VIER waarbij de kandidaten iets lekkers op tafel moesten toveren met al het eten dat zich in hun diepvriezer bevond. Bovendien werden er ook oproepspots, trailers van Komen Eten en billboards rond het programma voorzien. Ook online werd deze actie succesvol doorgetrokken aan de hand van een wedstrijdpagina op VIER.be. Het resultaat hiervan kan je hierboven bekijken.