Naar aanleiding van het WK afgelopen zomer zette VIER en The Pool in samenwerking met Continental een leuke WK actie op poten rond De Pappenheimers. In een spotje op VIER lanceerde Bart Cannaerts een ludieke oproep om deel te nemen aan de wedstrijd waarbij je een plaats in de studio van De Pappenheimers kon winnen en zo kans maakte op een trip naar het WK in Brazilië. Het ging om een sportieve, crossmediale actie waarbij ook de websites van VIER, Humo, De Standaard, Sportwereld en Het Nieuwsblad werden ingezet om échte voetbalfans warm te maken voor de wedstrijd. De winnaar werd op het einde van de aflevering bekend gemaakt en ging bovendien met een Duo VIP pakket naar huis. Ook tijdens de uitzending was er een kijkerswedstrijd waarbij de mensen thuis konden meespelen om zo ook kans te maken op ene duoticket naar het WK in Brazilië. Bovendien werd het geld dat gewonnen werd tijdens de WK Special van de Pappenheimers geschonken aan SOS Kinderdorpen, allemaal dankzij Continental, de officiële sponsor van het WK. Het resultaat van deze actie zie je hier boven.