2016 is sterkste jaar ooit voor VIJF

Het afgelopen jaar haalde VIJF een gemiddeld marktaandeel van maar liefst 6.8% op vrouwen 20-49 en bleek 2016 het beste jaar in de geschiedenis van VIJF.

VIJF eindigt 2016 met haar sterkste najaar ooit: de grootste vrouwenzender van Vlaanderen haalt van september tot en met nu een gemiddeld marktaandeel van 7.1% op vr 20-49 en kent zo een groei van maar liefst 16% t.o.v. vorig najaar (6.1% op vr 20-49). Dit dankzij een mix van vertrouwde en nieuwe series zoals Grey’s Anatomy en Code Black, maar voornamelijk ook door een ijzersterke woensdagavond met lokale producties. Karen en James wisten in Nieuwe  Buren gemiddeld 481.000 kijkers te overtuigen (31% vr 20-49) en de avonturen van Jani in Zo Man Zo Vrouw werden gevolgd door 331.000 kijkers (22% vr 20-49). Ook hier werpt de formule van vertrouwde producties en nieuwe verrassingen zijn vruchten af. 

     

In het voorjaar stak vooral Temptation Island er met hoofd en schouders bovenuit met gemiddeld 515.000 kijkers en een marktaandeel van 34,8% op de zenderdoelgroep. Naar het vernieuwde Help, Mijn Man is een Klusser met Geert Hunaerts keken dit voorjaar gemiddeld 247.000 kijkers, goed voor 12.3% op vr 20-49.

     

Bron: CIM TV-noord, 1 januari t.e.m. 19 december 2016