Bartel in het Wild binnenkort op VIER

Bartel Van Riet vertoeft momenteel in de Zweedse natuur, ver weg van de beschaving voor Bartel in het Wild. Een nieuw programma waarin hij koppels leert te overleven in de natuur.

"Ik trek telkens met twee BV's de wijde natuur in om onze plan te trekken" legt Bartel uit. "Rekenen op de natuur, zeg maar. Zonder daarom Bear Grylls achterna te gaan. Essentie is dat het fijn is om twee mensen die het niet gewend zijn om te overleven in de natuur te laten zien en voelen hoe leuk het is om uw plan te trekken - en zelfs in comfort te eindigen. Het is een stapje terug qua beschaving, het is ook wat afzien, maar wel op een plezante manier. Bedoeling is dat mijn gasten leren te kijken wat het bos oplevert aan eten of waar ze op moeten letten als ze zich willen oriënteren. We gaan hun overlevingsinstincten dus aanscherpen. Ik speel gids. Ik heb een flinke portie aanvaring. Op het einde is het de bedoeling dat ze zoveel mogelijk zelf doen. Uw peren zien, maar aan het einde wel scoren."

Het eerste koppel waar hij de wijde wereld mee intrekt is presentatrice Tatyana Beloy en acteur Axel Daeseleire.

Bartel in het Wild, later dit voorjaar op VIER.