VIJF zet strafste najaar ooit neer

VIJF kent haar sterkste najaar ooit: de grootste vrouwenzender van Vlaanderen haalt in september en oktober een gemiddeld marktaandeel van 7,6% op vrouwen 20-49 en kent zo een groei van maar liefst 21% t.o.v. vorig najaar. De woensdagavondprogramma’s Zo Man Zo Vrouw en Nieuwe Buren vielen sterk in de smaak. Zo Man Zo Vrouw kende sinds de start van het programma in 2008 zijn sterkste seizoen ooit en haalde een gemiddeld marktaandeel van 22,5% op de VIJF-doelgroep (345.000 kijkers). Opvallend is dat Jani op woensdagavond steevast een enorm hoog aantal live kijkers voor het scherm wist te strikken. Nieuwe Buren klokt af op een gemiddeld marktaandeel van 31,0% (494.000 kijkers).

Op maandag scoorden de Moordvrouwen goed. Rizzoli & Isles haalde een marktaandeel van 7,6% op vrouwen 20-49 (167.000 kijkers). The Mysteries of Laura was goed voor 8,3% en 160.000 kijkers. Ook de I Love Donderdagfilms deden het prima in oktober en wisten gemiddeld 7,6% op de VIJF-doelgroep in de wacht te slepen.

Wil je graag jouw merk linken aan VIJF? Eén adres, het team van SBS!

Bron: CIM TV-NOORD - marktaandeel – 1 september  t.e.m. 31 oktober 2016