Digitaal centraal bij VIER

Vier lanceerde 25 augustus een nieuwe kijkerswebsite waar digitale content centraal komt te staan. Programma’s als De Ideale Wereld zijn voortaan nog beter mobiel te volgen en te bekijken. Nieuwe apps voor Geubels en de belgen, Weet ik Veel, De Slimste Mens en Komen Eten zijn gelanceerd.  

VIER wil dit najaar de digitale Vlaming nog beter bedienen. Met een gemiddelde groei van 70% kende vier.be een uitstekend voorjaar. 2,6 miljoen unieke bezoekers bekeken ruim 14 miljoen videostreams. Ofwel een groei van 358% tegenover vorig jaar. Uiteraard is er het succes van De Ideale Wereld maar ook andere sterkhouders als Komen Eten, The Sky is The Limit en Chez Piet wisten online te bekoren.

De meest succesvolle app van VIER is De Slimste Mens Ter Wereld. Zo’n 460.000 Vlamingen waren verknocht en downloadden het spelletje. Met zijn 14,5 miljoen gespeelde games en 1 maand onafgebroken op de eerste plaats in de Belgische iTunes-store dus niet enkel op het scherm een publiekslieveling. Dagelijks speelden 60.000 spelers mee met een piek van 112.000 spelers tijdens de finaleweek. De prijs voor Beste Belgische App hoeft met zo’n cijfers niet te verbazen.

Ook de VIER recepten zijn geliefd. De app kon rekenen op zo’n 148.000 downloads en de pageviews op de website gingen lopen met zo’n 15% van het totaal.

Met haar 114.000 facebookfans, 4 miljoen bekeken videoclips en een internationale hit bewijst De Ideale Wereld het succes van een digitale buzz als ideale aanvulling op televisie. Ook Philippe Geubels en zijn Geubels en de Belgen wisten online te bekoren met video’s die meer dan 1,3 miljoen keer bekeken werden. En nu nog wat app-plezier daar bovenop, want binnenkort kan je jouw dag beginnen met de stem van Geubels himself. De Sta op Met Geubels wekker-app is vanaf 1 september beschikbaar.

Evy Gruyaert presenteert op zaterdagavond de interactieve familiequiz Weet Ik Veel. Een hit in Nederland waar de app van het programma kon rekenen op meer dan 1 miljoen downloads tegenover gemiddeld 2 miljoen kijkers per aflevering. Per aflevering speelden zo’n 166.000 spelers thuis mee. De Belgische app is vanaf 29 augustus beschikbaar. In de week voor lancering is een voorronde beschikbaar waarbij je kans maakt op 500 euro.