Frisk en Twitter versterken De Slimste Mens ter Wereld

Voor de promotie van De Slimste Mens ter Wereld werkten televisiezender VIER en mediabureau Initiative een Twitter Amplify campagne uit voor de adverteerder Frisk, een primeur in België. Twitter Amplify is een handige tool waardoor merken en videoproducten partners worden door middel van pre-rolls op Twitter.

De campagne voor Frisk werd op maandag 14 december gelanceerd. Tijdens de finaleweek van De Slimste Mens ter Wereld werden er 9 verschillende filmpjes voorzien van een 6 seconden videoadvertentie op Twitter. Op de dag van de finale werd ook nog eens de hashtag DSMTW gesponsord.

Met bijna 160.000 video views en een engagement rate van 5.5% (interactie van gebruikers met de campagne – retweet/favorite/klik op profiel) scoorde de Twitter Amplify campagne bovengemiddeld. Op de dag van de finale werd #DSMTW meer dan 5.500 keer gebruikt, een erg mooi cijfer. Deze resultaten bewijzen dan ook dat exclusieve content op een sociaal medium een absolute meerwaarde is en voor sterke resultaten zorgt. Bovendien nog maar eens het bewijs dat tv en online hand in hand gaan.