Libelle tv stapt in de grote audimetrie

Op 1 februari stapt Libelle tv, de zender die vertrekt vanuit het DNA van het merk Libelle, in de grote audimetrie. De overstap van de kleine naar de grote audimetrie brengt heel wat voordelen met zich mee voor de adverteerder.  Zo komt de zender tegemoet aan de vraag naar een grotere meetbaarheid en wordt het mogelijk om het extra bereik dat de vrouwenzender aan een campagne toevoegt te kwantificeren. Verder zal Libelle vanaf februari actief worden opgenomen in het Gain & Glory aanbod van SBS. Dit betekent dat de zender niet enkel GRP’s aanbiedt op haar doelgroep vrouwen 24-54, maar ook op de doelgroep van de adverteerder.

Libelle is een digitale tv-zender die een bondgenoot wil zijn voor de actieve vrouw die veel belang hecht aan de zorg voor haar gezin. De vrouwenzender heeft dan ook veel aandacht voor lokale programma’s over eten & koken, huis & tuin en mama zijn. Maandelijks bereikt Libelle gemiddeld 1,5 miljoen kijkers. Of anders gezegd, vier op de tien vrouwen tussen 25-54 uit het Telenet universum kijken maandelijks naar Libelle.

Bron: CIM TV NOORD – 2014 – VR 25-54 Telenet