Nickelodeon commercieel marktleider in 2014

Nickelodeon is wereldwijd een van de meest populaire kidszenders en ook in Vlaanderen weet de zender jaar na jaar te scoren. De formule ‘slim spelen’ bij Nick Jr. en ‘fun’ bij Nickelodeon is een succes.
In 2014 behaalde Nickelodeon een marktaandeel van 9,7% op de doelgroep 4-14, dit zowel in het noorden als in het zuiden, meteen goed voor de titel van commercieel marktleider. En ook kleine broer Nick Jr. kan uitpakken met de titel van ‘marktleider’, dankzij een mooi marktaandeel van 10,5% bij de 4-9 jarigen. Absolute toppers onder de programma’s zijn onder meer Paw Patrol en Team Umizoomi.
Dit jaar worden op Nickelodeon o.a. episodes van Alvin & The Chipmunks verwacht, voor Nick Jr. behoren Dora & Friends,  Shimmer & Shine en Blaze & The Monster Machine tot de veelbelovende nieuwkomers.

Bron: CIM TV NOORD – 2014 – 06-20u