ZES kleurt Vlaamse huiskamers vanaf 6 oktober rood, wit en blauw

ZES

ZES. All day long het allerstrafste uit de States voor het hele gezin.

Op donderdag 6 oktober start de gloednieuwe film- en seriezender ZES. Vanaf 18u00 tovert de nieuwe telg van de SBS-familie, de Vlaamse huiskamers om tot een knusse bioscoop. Via Proximus, Telenet, Orange en TV Vlaanderen worden kijkers de klok rond verwend met de populairste Amerikaanse films en series.

Nu VIER en VIJF in primetime almaar Vlaamser worden, kunnen de film- en serieliefhebbers terecht bij ZES voor het beste uit de USA.

CEO Peter Quaghebeur:“VIJF speelt dit najaar met Karen Damen en James Cooke volop mee met de grote Vlaamse zenders, en trekt resoluut de hedendaagse vrouwelijke Vlaamse kaart. De eerste resultaten van Jan Eelens fictiereeks Callboys op VIER bewijzen dan weer dat commerciële televisie in Vlaanderen erg jong en selectief kan zijn. De start van ZES verbreedt ons engagement met de Belgische adverteerders: SBS heeft het volste vertrouwen in de verdere uitbouw van VIER en VIJF met sterke lokale programma’s. Vanaf 6 oktober zal ZES onze strategie met een duidelijk film- en serie-aanbod versterken.”

Bekijk hier de trailer van ZES:

Wegzakken in de luie zetel voor een dagelijkse tête-à-tête met de grootste Hollywoodsterren van vroeger en nu wordt dankzij ZES voortaan kinderspel. Van de grootste classics, Hollywood blockbusters en nieuwe topseries tot de beste action en grappigste family films, bij ZES is alles net zoals in de States net dat tikkeltje bigger and better. Nieuwe topseries zoals ‘Zoo’ en ‘Supergirl’ gaan dit najaar meteen in première op ZES.

ZES-kijkers halen elke dag de popcorn boven: het ordewoord van de nieuwe SBS-zender is ‘sit back and relax’. ZES brengt niet alleen de lekkerste films maar zorgt ook voor de heerlijkste Amerikaanse verrassingen met gloednieuwe series.

Miguel Casier: "Bij de opbouw van het zendschema wilden we vooral duidelijkheid voor de kijkers. ZES is er 24 uur op 24 voor het hele gezin, en de kijkers moeten goed weten wanneer ze voor wat bij de nieuwe zender terecht kunnen. Elke weekdag krijgt dan ook een duidelijk thema in prime time."

Het ZES-zendschema leest zeven dagen op zeven erg helder:

Maandag wordt blockbuster-dag bij ZES. De coolste classics die je opnieuw tranen van het lachen of kippenvelmomenten bezorgen, passeren dan weer op dinsdag de revue. Woensdagavond is family night, dé garantie op een gezellig avondje met het hele gezin, denk aan 'Puss in Boots' of 'Harry Potter'. Oppassen op donderdag, want dan maakt ZES de Vlaamse beeldbuis onveilig met de meest explosieve actiefilms. Vanaf vrijdag houden marathonuitzendingen van de absolute topserie 'Zoo' je aan het scherm gekluisterd, en ook op zaterdag is het bingewatchen geblazen met de beste crime series. Double trouble op zondag: eerst vliegen de superkrachten van het nieuwe 'Supergirl' en 'Arrow' in het rond, maar daarna is het niets dan fun met de sappigste sitcoms.

Op 6 oktober gaat ZES om 18u van start met de films 'Tron Legacy', 'Harry Potter and the Chamber of Secrets' en 'Cocktail'. Je vindt de zender terug op www.zestv.be en via volgende kanalen:

- Telenet: kanaal 14
- Proximus: kanaal 16
- Orange & TV Vlaanderen: kanaal 9

Benieuwd naar ZES? Wij hebben een mooi lanceringspakket en heel wat creatieve voorstellen voor je klaar staan! Contacteer ons salesteam en we stellen ZES graag aan je voor.