Studio 100 TV & njam! versterken de reclameregie van SBS

De Vlaamse zenders Studio 100 TV en njam! versterken de reclameregie van SBS Belgium (VIER en VIJF). De digitale familiezender Studio 100 TV  en het kookplatform njam! verbreden daarmee opnieuw het commerciële SBS-aanbod, dat voortaan bestaat uit liefst 12 verschillende tv-zenders met unieke profielen. De Belgische adverteerders krijgen via SBS toegang tot commerciële mogelijkheden op maat naar alle mogelijke doelgroepen in Vlaanderen via de tv-zenders VIER, VIJF, Discovery Channel, Nickelodeon, Nick Jr., MTV, TMF, Comedy Central, Libelle, TLC, vanaf 1 juli Studio 100 TV en vanaf 1 september ook njam!

Studio 100 TV

Studio 100 TV is een familiezender die zich op iedereen richt vanaf de allerkleinste: de commerciële doelgroep van Studio 100 zijn 4-14 jarigen (kerndoelgroep 4-9 j). Momenteel bereikt Studio 100 TV dagelijks gemiddeld 52.200 kinderen van 4 tot 14 jaar, en in totaal 168.000 kijkers (4+ gasten, 1ste kwartaal, Live+6, Totaal Dag). Maandelijks bereikt Studio 100 TV gemiddeld 354.700 kinderen van 4 tot 14 jaar en in totaal meer dan 1,74 miljoen kijkers. Het marktaandeel van Studio 100 TV kent in het eerste kwartaal van 2015 een verdubbeling in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Naast muziekclips (meer dan 1.000) brengt Studio 100 TV shows, tv-specials en films van heel wat Studio 100-figuren, maar ook tv-reeksen van Tashi, Florries Draakjes, Dive Olly Dive, Rainbow Fish , Blinky Bill, de Van Leemhuyzen quiz, Big & Betsy, Pippi Langkous, Pinokkio, K3 Kan Het, Wickie en nog vele andere.

Njam!

Njam! richt zich op de commerciële doelgroep leeftijdscategorie 25-54 jaar. Momenteel bereikt njam! dagelijks gemiddeld 235.000 kijkers. (4+) Maandelijks, 2015, bereikt njam! gemiddeld 2 miljoen kijkers. (4+) en is daarmee een gevestigde waarde voor de culinair geïnspireerde Vlaming. Njam! is nog steeds de enige digitale kookzender in Vlaanderen. Njam! is een platform voor een hele waaier aan kookprojecten, gaande van eigen tv-programma’s, een digitale televisiezender, een website, boeken, samenwerkingen met chefs & tal van andere afgeleiden. Njam! maakt deel uit van het digitale basispakket van Telenetdagelijks is een selectie njam!-programma’s op VIER te zien. Njam! produceerde de afgelopen vijf jaar 450 uur eigen Vlaamse programma ’s en op www.njam.tv  staan 2.400 recepten online. De njam!-chefs zijn intussen goed voor liefst 13 Michelinsterren.

Anja Van Mensel – CEO Studio 100: “We zijn erg blij met deze nieuwe samenwerking. De keuze om de reclameregie van onze zenders toe te vertrouwen aan SBS Belgium en daarmee de samenwerking met onze huidig reclameregie Transfer te beëindigen, kadert binnen een grotere commerciële overeenkomst. SBS Belgium kan ons een breder dienstenpakket aanbieden wat onze zenders alleen maar ten goede zal komen. De reeds bestaande samenwerking waarbij VIER dagelijks een njam!-blok uitzendt met een selectie van verschillende njam!-programma’s, is daar een mooi voorbeeld van. Deze verandering neemt niet weg dat we zeer tevreden zijn over de samenwerking met Transfer, we hebben de afgelopen jaren steeds op een zeer aangename en vlotte manier samengewerkt.”

Sigrid Van Den Houte – CCO SBS Belgium: "De afgelopen jaren hebben we bij SBS Belgium hard gewerkt aan een systematische uitbreiding van een zo selectief mogelijk commercieel televisie-aanbod. Naast onze eigen VIER en VIJF, passen sterke zendermerken als Studio 100 TV en njam! naadloos in onze unieke merkenfamilie met Discovery Channel, Nickelodeon, Nick Jr., MTV, TMF, Comedy Central, Libelle en TLC. Door deze nog grotere complementariteit speelt ons commercieel aanbod sterker dan ooit in op de vraag van Belgische adverteerders die door het wijzigende Vlaamse kijkgedrag ook rechtstreeks aanwezig wil zijn op kwalitatieve tv-zenders. SBS Belgium is met dit rijke inhoudelijke aanbod meer dan ooit een partner die de komende jaren via de technologische vernieuwingen nog meer commerciële mogelijkheden zal verwelkomen. Dankzij Studio 100 TV en njam! zullen onze adverteerders straks bij nog meer Vlamingen in de huiskamer aanwezig zijn."

Studio 100 tv zal vanaf 1 juli in reclameregie bij SBS zijn en njam! vanaf 1 september. Alle ondertekende reclamecampagnes die voor deze twee data reeds geboekt zijn op njam! en Studio 100 tv zullen uiteraard uitgezonden worden en dit tot eind december 2015.