Ontknoping van De Mol haalt meer dan een miljoen kijkers

Gisterenavond waren maar liefst 1.130.000 kijkers getuige van de spannende ontknoping van De Mol die een zeer sterk marktaandeel van 42,1% op VVA 18-54 in de wacht kon slepen. Eline werd in de finale aflevering ontmaskerd door winnaar Davey. Dit seizoen van De Mol klokt voorlopig af op een gemiddeld marktaandeel van 35.8% en zo'n 1.148.000 kijkers per aflevering.

VIER kiest volop voor verbreding en dat blijkt een goede keuze te zijn. Naast De Mol, scheerden ook de gloednieuwe programma’s Hotel Römantiek en Chaussée d’Amour afgelopen maand hoge toppen. Het hartveroverende datingprogramma voor 60-plussers was goed voor een gemiddeld marktaandeel van 20.9% op VVA 18-54 en 561.000 kijklustigen. Chaussée d’Amour klopt voorlopig af op een marktaandeel van 27.3% op de VIER-doelgroep en 678.000 kijkers. Ook het vierde seizoen van The Sky is the Limit valt tot dusver in de smaak met een gemiddeld marktaandeel van 24.5% op VVA 18-54 en 631.000 kijkers. In de maand maart haalt de zender VIER een gemiddeld marktaandeel van 11.8% op VVA 18-54.

En ook vrouwenzender VIJF scoort in maart. VIJF haalt een gemiddeld marktaandeel van 8.1% op vrouwen 20-49 en kent zo de sterkste maand maart ooit. Temptation Island doet het beter dan ooit tevoren. De nieuwe reeks overstijgt het vorige seizoen en kent momenteel een groei van 35% (share – 23% in aantal kijkers) ten opzichte van vorig jaar. Na negen afleveringen wist het programma al 632.000 kijkers in verleiding te brengen, goed voor een gemiddeld marktaandeel van 47.1% op de vrouwen doelgroep. Na vier jaar maakte Astrid een uiterst succesvolle comeback: de vernieuwde reeks klokte af op een gemiddeld marktaandeel van 25.8% op vrouwen 20-49 en 322.000 kijkers. Astrid overtrof met glans alle voorgaande seizoenen van Astrid in Wonderland. 

In de maand van de Oscars is de zender ZES erin geslaagd om een gemiddeld all day marktaandeel van 2% op VVA 18-54 in de wacht te slepen.

Maart was overigens de beste maand ooit voor SBS met een gemiddeld marktaandeel van 19.2% op de commerciële doelgroep. 

Wil je graag jouw merk zien verschijnen op één van onze zenders? Neem dan gerust contact op met het SBS-team.

Bron: CIM TV noord: 1 maart 2017 - 28 maart 2017