Recordstart voor Temptation Island op VIJF

Het voorjaar van VIJF ging plechtig van start met de vertrouwde, wekelijkse dosis guilty pleasure. Temptation Island opende met een dubbelaflevering en scoorde nog beter dan de twee voorbije seizoenen met respectievelijk 713.000 kijkers en 798.000 kijkers, goed voor marktaandelen van 45,0% en 54,1% op vrouwen 20-49, een absoluut record. Ter vergelijking: de dubbelaflevering in 2017 was goed voor 612.000 kijkers en 657.000 kijkers (39,4% & 48,6% op vr 20-49). In het voorjaar van 2016 haalde de eerste aflevering 473.000 kijkers (29,2% op vrouwen 20-49). Nooit eerder haalde een programma op VIJF zulke sterke cijfers. Bovendien werd er ook online naarstig verder gekeken: de eerste twee afleveringen kenden een digitale start van jewelste met maar liefst 164.000 en 128.000 views.  

Afgelopen maand haalde VIJF een zeer sterk gemiddeld marktaandeel van 7,2% op vrouwen 20-49: januari 2018 bleek de beste januarimaand ooit voor VIJF.

Met jouw merk adverteren op VIJF? Contacteer onze accountmanagers voor meer informatie.

Bron: CIM TV noord -  Temptation Island, 03/02/2016, 01/02/2017 vs. 01/02/2018, live+7 op 05/02/2018 - marktaandeel januari 2018