SBS Belgium en Discovery Networks Benelux verlengen de samenwerking

 

SBS behartigt al sinds september 2011 met succes de commerciële belangen van Discovery en TLC in Vlaanderen en heeft een nieuwe overeenkomst gesloten om de samenwerking de komende drie jaar verder te zetten. Door de combinatie van Discovery en TLC samen met VIER, VIJF, ZES, njam! en Play Sports beschikt SBS over een complementair zenderaanbod, wat zich vertaalt in een unieke positionering.

Peter Quaghebeur, CEO van SBS Belgium: “Discovery en TLC passen perfect binnen ons aanbod. Beide zenders hebben de voorbije jaren een sterke positie verworven in het steeds verder fragmenterende tv-landschap. Discovery en TLC vormen dan ook samen met njam! en Play Sports de perfecte aanvulling op VIER, VIJF en ZES. Door dit breed zenderaanbod kunnen wij de adverteerder een optimaal bereik garanderen.”

Max Schoorl, Director Commercial Development van Discovery Networks Benelux: “SBS Belgium is reeds vele jaren een zeer gewaardeerde partner voor ons in de Vlaamse markt. Als geen ander is SBS in staat gebleken het succes van Discovery en TLC op de kijkersmarkt commercieel gestalte te geven. Wij zijn zeer verheugd dat we onze samenwerking continueren en wij kijken met veel vertrouwen uit naar de komende periode.

Discovery, dé non-fictie mannenzender bij uitstek, is autoriteit op het gebied van alle onderwerpen die betrekking hebben op de wereld om ons heen. Bij de zender staan bijzondere mensen centraal, die hun levenswerk maken van ontdekken en het voeden van hun nieuwsgierigheid. Mensen die keer op keer hun grenzen verleggen. Die onvoorstelbare uitvindingen doen en daarmee levens veranderen en mijlpalen markeren in onze geschiedenis. Discovery vertelt de verhalen van pioniers, van hen die doorgaan waar anderen stoppen. Verhalen die ons inspireren, onze verbeelding tot leven brengen en mannen stof geeft tot praten.

TLC is dé non-fictie en lifestyle entertainment tv-zender voor vrouwen. TLC is sinds 30 maart 2015 te ontvangen in Vlaanderen in het digitale basispakket van Telenet (17) en Proximus (215). TLC is veelzijdig en vertelt mooie, ontroerende en altijd oprechte verhalen over bijzondere en kleurrijke mensen. Durft daarbij altijd een stapje verder te gaan en toont onderwerpen die vaak onbesproken blijven. TLC brengt een opvallende mix van onbekende subculturen, fascinerende families, enthousiaste bruiden, extreme koopjesjagers, creatieve meesterbakkers en invloedrijke stylisten. TLC biedt een verrassende twist op alledaagse en niet-alledaagse onderwerpen, zonder daarbij een oordeel te vellen. Kortom, het echte leven, nét even anders bekeken. 'TLC, Real Stories, Real TV.’

Jouw merk op Discovery of TLC? Contacteer onze accountmanagers voor de mogelijkheden.