SBS en Sputnik media slaan de handen in elkaar voor Pokerstars

Vanaf deze week loopt zowel op de SBS-zenders als op de RTL-zenders een reclamecampagne voor de online pokersite PokterStars. Het onafhankelijke productiehuis Sputnik Media stond in voor de realisatie van de miniprogramma's.

In het ‘Pokerstars’-programma nemen zwemmer Pieter Timmers en comedian Thomas Smith het tegen elkaar op in een aantal zenuwslopende tests om zo te weten te komen wie de beste skills heeft als pokerspeler. In Wallonië gaat het duel tussen presentatrice Sophie Pendeville en tennisser Germain Gigounon. De programma’s zijn een originele en creatieve versterking van de campagne voor ‘Pokerstars’.

Fabienne Thierens, de Brandcare Sales Director van SBS is erg te spreken over de samenwerking met Pokerstars en Sputnik Media. “Gezien de gevoeligheid rond kansspelen en de crossmediale productie, was het een grote uitdaging voor ons om de mini-programma’s mee te ontwikkelen. Maar het resultaat mag er zijn en we zijn zeer fier om deze leuke spotjes op onze zenders te mogen uitzenden. Dit is een perfect voorbeeld van hoe een moeilijke briefing, dankzij een mooie samenwerking met het mediabureau, de klant en het productiehuis, is vertaald in een mooie realisatie”, besluit Fabienne Thierens.

PokerStars werkt al vele jaren samen met RTL en IP TV voor de uitzending van programma’s zoals de “European Poker Tours” en “La maison du Bluff”, formats die pokertoernooien rechtstreeks op het scherm brengen. “In dit geval gooien we het over een compleet andere boeg, want we tonen nu de eigenschappen die van iemand een geroutineerd pokerspeler maken, zonder het eigenlijke pokerspel te laten zien”, zegt Thierry Quennery (Sales Manager Creative Lab & New Business IP TV). “Dat leek op het eerste gezicht geen makkelijke briefing, enthousiast aangenomen. Het resultaat lost de verwachtingen volledig in. Het kreeg concreet vorm in een bijzonder constructieve samenwerking tussen de klant, de mediacentrale en het productiehuis, dat erin geslaagd is het oorspronkelijke concept perfect in beeld te brengen”, zo besluit hij.