SBS lanceert nieuwe tv-zender ZES!

SBS lanceert nieuwe tv-zender zes!

VIER EN VIJF VERWELKOMEN COMPLEMENTAIRE FILM-EN SERIEZENDER ZES!

SBS lanceert in oktober de nieuwe televisiezender ZES. Met de meest populaire Amerikaanse series, sitcoms en films voor het hele gezin wordt ZES complementair aan de steeds meer Vlaamse invulling van VIER en VIJF.

ZES gaat elke dag voluit voor de popcorn en laat de Vlaamse gezinnen vanaf dit najaar cocoonen met de grootste Hollywoodsterren in blockbusters zoals Lethal Weapon, Harry Potter of Police Academy.

SBS-schemamanager Miguel Casier: “ZES mikt op dezelfde commerciële doelgroep van grote broers VTM en VIER: VVA 18-54. Maar nu VIER en ook VIJF in primetime almaar Vlaamser worden, wil SBS de film- en serieliefhebber blijven bedienen met een gevarieerd aanbod dat perfect complementair is aan de andere zenders.”

Na het toenemende succes van Vlaamse programma’s op VIJF (Jani, Karen, Temptation Island,..) en op VIER (Topdokters, De Mol, The Sky is the limit, De Slimste Mens ter Wereld, Kroost, Komen Eten,…) verwelkomen beide SBS-zenders met ZES de nieuwste telg in de familie. Dit najaar herontdekt de Vlaamse kijker op ZES wat hij vandaag op tientallen andere zenders steeds minder vindt: de grootste Amerikaanse successen en klassiekers.

ZES WIL BINNEN SBS VOORAL NIET DE GROOTSTE ZENDER ZIJN MAAR WEL DE MEEST COMPLEMENTAIRE!

Midden september stelt ZES het zendschema voor met films die op vaste uitzendmomenten geprikt worden. Zo kunnen de kijkers bij ZES elke dag series-en films bekijken, terwijl ze bij VIER en VIJF terecht kunnen voor hun vaste afspraak met de populaire Vlaamse programma’s.

Miguel Casier: “Ook de wereldwijd meestbekeken sitcoms of series zoals CSI, Hawaii Five-0 of Supernatural krijgen vanaf oktober op ZES vaste dagen of zelfs marathon-uitzendingen wanneer andere Vlaamse zenders daar geen plaats voor bieden.”

MET ZES VERBREEDT SBS ZIJN ENGAGEMENT NAAR DE ADVERTEERDERS EN VERSTERKT DAARMEE HET VERTROUWEN IN VIER EN VIJF.

Peter Quaghebeur, CEO SBS Belgium: “Het lineaire televisiekijken is de afgelopen jaren samen met het einde van de 30 seconden-reclamespot al honderden keren dood verklaard. Uit de evolutie van het kijkgedrag blijkt dat de Vlaamse televisiekijker op dé gezinsmomenten van de dag achterover wil blijven leunen om met een herkenbare zender vaste en betrouwbare afspraken te maken. Geen twintig keer drukken op de afstandsbediening, maar met één toets terechtkomen bij een consequente film- en seriezender zoals ZES. We waren al enkele maanden bezig met de ontwikkeling, maar we zijn erg tevreden dat we nu een zender hebben waar ook de film- en serieliefhebber op terecht kunnen."

De nieuwe zender ZES zal ook commercieel complementair in te zetten zijn. Graag meer weten over de adverteermogelijkheden op ZES? Aarzel dan niet om contact op te nemen met één van onze Account Managers.