SBS lanceert nieuwe zender Spike

SBS breidt haar portfolio vanaf 1 oktober uit met de gloednieuwe Viacom zender Spike. Spike biedt entertainment met een scherp randje voor volwassenen. De zender brengt originele programma’s zoals de toonaangevende reality show Bellator MMA, waarin 's werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring, het veelbespoken Catch a Contractor, waarin de host, Adam Corolla, en zijn team op zoek gaan naar gerechtigheid voor families die gedupeerd zijn door louche aannemers en de immens populaire hit-show Lip Sync Battle* waarin celebrities een nummer naar eigen keuze playbacken en battelen voor de hoogst haalbare eer.

Maurice Hols, General Manager VIMN Benelux: “Na de VS, de UK en Nederland is België het vierde land ter wereld waar wij het merk Spike introduceren. Een geweldige kans. De focus van Spike ligt op het non-lineaire aanbod van onze internationale content. Daarnaast zal het merk Spike een perfecte aanvulling zijn op ons merk,- en doelgroep portfolio met daarin de merken Comedy Central, Nickelodeon en MTV”.

Spike zal vanaf 1 oktober 2015 dagelijks te zien zijn van 21.00 uur tot en met 02.00 uur 's nachts op de back-end van Nickelodeon. Begin 2016 zal Spike worden uitgebreid met een On Demand Video Platform, waarmee de consument zelf kan bepalen wanneer hij of zij de favoriete Spike-programma’s wil bekijken.

Met Spike, Comedy Central en Discovery Channel heeft SBS een aantrekkelijk mannenaanbod in handen. Is jouw merk op mannelijke doelgroepen gericht? Dan is het nieuwe pakket Gain & Glorius helemaal jouw ding. Graag meer weten? Contacteer dan onze Account Managers.