SBS & Mediahuis garanderen brand safety voor alle campagnes

Jouw advertentie die een video met gevoelige content voorafgaat op populaire videoplatformen? Niet de context waarop je had gehoopt. En dat vinden blijkbaar ook andere internationale merken. Recent konden we op verschillende nieuwssites lezen dat 250 Amerikaanse merken hun media-bestedingen annuleerden wegens twijfel over de nodige merkbescherming.  In het belang van haar adverteerders hanteert Mediahuis Connect, dat is SBS Belgium Mediahuis, zeer strikte standaarden wat de kwaliteit van haar videocontent betreft. Deze premium content maakt het verschil met bvb. de videocontent die via dergelijke videoplatformen wordt aangeboden.

Content is King. Of dat was het toch. Want tegenwoordig is “Context” Koning. Dat wordt  duidelijk nu meer en meer merken zich terugtrekken van populaire online videoplatformen. Waarom? Omdat ze als de dood zijn dat hun advertenties naast (of in)  video’s met gevoelige onderwerpen terechtkomen. En gelijk hebben ze.  De schade die dergelijke plaatsingen kunnen teweegbrengen zijn onbetaalbaar.

Bij SBS & Mediahuis is Brand Safety een prioriteit. Met zoveel online content, formats en bronnen, is het meer dan ooit belangrijk om een boodschap in de juiste context te plaatsen. In het belang van onze adverteerders hanteren we zeer strikte standaarden wat de kwaliteit van haar videocontent betreft. Deze premium content maakt het verschil met bvb. de videocontent die via de online videoplatformen wordt aangeboden.

We steunen op 3 pijlers om de brand safety van jouw merk te garanderen.

1) Creëren van een veilige omgeving

Sinds januari 2016 gebruiken we een tool waarin een redacteur aanduidt of het artikel te delicaat is om hierrond advertising te laten verschijnen. Door deze gevoelige content van commercialisering te vrijwaren creëren we niet alleen een kwalitatieve omgeving  maar ook een context die niet ingaat tegen het DNA van jouw merk. De content wordt door onze redacteurs manueel getagd volgens categorieën en bepaalde tags kunnen op die manier uitgesloten worden. Een goed voorbeeld is het vermijden van advertenties bij artikels over natuurrampen, aanslagen of andere gevoelige content.

2) Menselijke views

Internet robots zijn dol op video content. Bij ons zijn ze eraan voor de moeite. Voor alle websites in onze portfolio hanteren wij de IAB bots list die maandelijks wordt bijgewerkt en bots traffic uitsluit.  Bovendien is een view bij ons pas een ‘werkelijke view’ wanneer die voldoet aan de IAB standaard.

3) Sterke lokaal relevante content

87% van alle bezoekers op onze Mediahuis Connect websites surft met een Belgisch IP-adres. Onze Direct Campagnes worden uitgestuurd naar 100% Belgische IP-adressen. Op die manier worden mensen bereikt die onmiddellijk relevant zijn voor Belgische video-adverteerders.

Veilig adverteren op online is dus nog steeds mogelijk, mits wat hulp. Wil je een veilig alternatief voor jullie videocampagne? We kiezen resoluut voor brand safety en garanderen we kwaliteit en het juiste publiek. Contacteer onze accountmanagers voor meer info.