SBS kent sterkste voorjaar ooit!

SBS KIJKT MET VIER EN VIJF TERUG OP EEN IJZERSTERK VOORJAAR!

Zowel op de commerciële doelgroep (VVA 18-54) als op de vrouwendoelgroep (vrouwen 20-49) scoort SBS van 1 februari tot eind mei het hoogste voorjaarsaandeel in de 20-jarige geschiedenis van de zendergroep.
 
Op VVA 18-54 halen VIER en VIJF samen een marktaandeel van 18,3 procent voor dit voorjaar: deze groei is volledig te danken aan de hoge marktaandelen de afgelopen maanden van VIER, waardoor het voorjaar maar liefst 8 procent hoger scoort dan in 2015.
 
Op vrouwen 20-49 halen VIER en VIJF samen dit voorjaar een marktaandeel van 20,6 procent, een stijging van 3 procent tegenover het voorjaar van 2012, het vorige record én een stijging van 4 procent tegenover het voorjaar van 2015.

TOP 10 VIER-PROGRAMMA'S DIT VOORJAAR SCOORT BIJNA 40% HOGER DAN VORIG VOORJAAR!

VIER koos er ditmaal bewust voor om Komen Eten vroeger op de avond te starten, om daarna op maandag, dinsdag en donderdag met twee eigen programma’s uit te pakken.

MEEST BEKEKEN HUMAN INTEREST REEKS.

De grootste verrassing van het Vlaamse televisie-voorjaar is het 3e seizoen van TOPDOKTERS, de afgelopen weken goed voor een gemiddeld marktaandeel van maar liefst 25,9 procent en 670.583 kijkers. Ook Stukken van Mensen,  Achter de Rug, The Sky is the Limit en de Pappenheimers scoorden sterk.

TOPPERS ALS DE MOL EN JANI GAAT...

Maandag was in februari en maart niet enkel De Mol-dag (43,4 % en 1.109.281 kijkers), maar ook Auwch gooide hoge ogen met 516.532 kijkers en 27,6 procent op VVA 18-54. JANI GAAT… was een meer dan waardige opvolger met maar liefst 602.812 kijkers en 30.4 procent op de VIER-doelgroep.     

  

VIJF NOG BETER DAN VORIG JAAR!

VIJF wist dit voorjaar niet alleen te scoren met haar lokale producties, de grootste vrouwenzender van het land groeide ook met een mix van vertrouwde en nieuwe series als Grey’s Anatomy en Saving Hope.

34,8% VOOR TEMPTATION ISLAND!

Temptation Island klokte dit voorjaar af op gemiddeld 514.804 kijkers en een marktaandeel van 34,8% op de zenderdoelgroep. Ook het vernieuwde Help, Mijn Man is een Klusser met Geert Hunaerts en het nieuwe Pink Ambition haalde VIIJF dit voorjaar goede cijfers.