Succesvolle septembermaand bij VIER


In september haalt VIER een gemiddeld marktaandeel van 12,5% en daarmee groeit de zender met bijna 13% tegenover september vorig jaar. VIER is alvast goed op weg om de beoogde 14% voor dit najaar te halen. Dit is het eerste najaar dat de bekendste kookwedstrijd van het land Komen Eten gelijk loopt met de bekende soaps op de andere zenders en dat zorgt voor een voorlopig marktaandeel in september van 11,4%.  Meteen ook de eerste keer dat de primetime-programma’s van VIER al om 20u35 startten, gelijktijdig met de twee grote zenders dus. En dat loont, want VIER haalt in het tijdslot 20u30-24u een marktaandeel van maar liefst 15,3% op de zenderdoelgroep.

De Rechtbank haalt dit seizoen voorlopig een gemiddeld marktaandeel van 28,6% op VVA 18-54, een groei van 9,0% tegenover het vorige seizoen (26,2 %). Dat De Idioten ook scoren zonder Philippe Geubels, bewijzen de cijfers met 22,3% marktaandeel, maar liefst  15% beter dan vorig seizoen. Ook Kroost doet het beter dan in een vorig seizoen, want het haalt nu gemiddeld 19,4%, tegenover 18,6% in het voorjaar van 2015.

  

En ook de nieuwkomers doen het dit najaar goed met 16,8% marktaandeel voor Eeuwige Roem en 26,7% voor Niveau 4.
De publiekslieveling is zonder twijfel Callboys dat op donderdagvond gemiddeld 38,1% marktaandeel behaalt op VVA 18-54.
Door de sterke scores van zowel VIER als VIJF stijgt de fair share voor SBS in september naar 37,0%.

Nog op zoek naar een inspirerende manier om de VIER-kijker te verrassen? Zoek dan niet langer verder en contacteer het SBS-team.

Bron: CIM TV noord –  september 2016 - fair share o.b.v. de GRP’s van de reclameblokken op VIER-VIJF-VTM-Q2-VITAYA – 17-24u​ - VVA 18-54