TV-advertising is klaar voor de toekomst

“TV heeft toekomst, op voorwaarde dat we mee evolueren. Dat doen we bij SBS, denk maar aan onze linken met de online wereld.”

Sigrid Van Den Houte, Chief Commercial Officer

Consumenten zitten overal en touchpoints verveelvoudigen. Adverteerders staan voor grote uitdagingen: wat is de ideale communicatiemix? Hoe zorg je voor een optimale investering in de verschillende media? En wat is de ideale verhouding tussen klassieke media en de digitale wereld?

Een eenduidig antwoord is er niet, wel dat alles begint bij de doelstelling van een campagne of communicatie. Is één van de ambities ‘beleving creëren’ komt je al snel bij TV terecht. Consumenten laten zich graag meeslepen door het verhaal achter een merk. Die Coca-Cola lightman mag mijn gras ook eens komen afrijden. En ik open met de glimlach mijn ijskoud blikje. Audiovisuele content is in de eerste plaats een merkenbouwer. Geen enkel ander medium leent zich daar zo sterk toe.

TV heeft toekomst, op voorwaarde dat we mee evolueren. Dat doen we bij SBS, denk maar aan onze linken met de online wereld. Een programma als “De Ideale Wereld” leeft even zeer online als op het televisiescherm, en bereikt daardoor een pak jongere kijkers.  De kijker krijgt zo toegang tot content op verschillende schermen en platformen, dus reclameboodschappen moeten mee. Aangepast aan de eigenheid van elk platform. Content op jouw tv is een andere beleving dan integraties op websites. Aangepaste reclameboodschappen versterken elkaar. Resultaat: een betere resultaat van jouw investering.

Het is onze ambitie om onze mediapartners en adverteerders te helpen bouwen aan hun merk. We houden TV-reclame relevant voor alle doelgroepen, ongedacht het scherm. We lanceren initiatieven als Gain&Glory en hebben nu ook een sterk digitaal aanbod op vier.be en vijf.be. Daarnaast zetten we volop in op nieuwe technologische mogelijkheden. Ons doel is om in de nabije toekomst jouw reclameboodschap nog efficiënter en meer gericht bij jouw doelgroepen te krijgen. Zo wordt TV niet enkel een medium met breed, maar ook een relevant en juist bereik. Dus minder waste. We vertellen je hier graag binnenkort meer over.

Wij bij SBS zijn klaar voor de toekomst, jij ook?