VIER brengt nieuwe fictiereeks 'De Dag'

VIER brengt in samenwerking met Telenet een nieuwe veelbelovende topserie 'De Dag', geschreven door Jonas Geirnaert en Julie Mahieu. 'De Dag' zal in 2018 op het VIER-scherm te zien zijn. Een waardige opvolger voor fictieproject 'Chaussée d'Amour', dat in het voorjaar van 2017 op het VIER-programma staat.

'De Dag' vertelt, in twaalf afleveringen, het verhaal van een gijzeling in een bank. 24 uur lang moeten onderhandelaars en rechercheurs de gijzelaars vrij zien te krijgen en achterhalen wie de daders en wat hun motieven zijn. De manier waarop ‘De Dag’ gemaakt is, is ongezien voor een Vlaamse fictiereeks. Een vernieuwende aanpak die je constant op het verkeerde been zet en je tot het einde bij je nekvel grijpt.

'We tonen eerst altijd het standpunt van buiten de bank, hoe politie, journalisten en ongeruste familieleden het gebeuren zien en trachten te weten te komen wat er aan het gebeuren is', vertelt auteur Jonas Geirnaert. 'De aflevering erna tonen we wat er diezelfde periode binnen in de bank gebeurt. De kijker wordt uitgedaagd om verschillende pistes te bewandelen.'

Het gaat al om de tweede samenwerking van VIER met Telenet en VAF/Mediafonds. Deze succesvolle partnerships zijn de sleutel tot succes, aldus CEO Peter Quaghebeur. 'Deze reeks was nooit mogelijk zonder samenwerking met Telenet. We kiezen voor creativiteit en potentieel internationaal succes. De kijker wint hierbij.'

De opnames starten binnen twee weken, de cast bestaat onder meer uit Sofie Decleir, Jeroen Perceval, Katelijne Verbeke, Titus De Voogdt, Geert Van Rampelberg en Maaike Neuville. De regie is in handen van Gilles Coulier en Dries Vos.

VIER staat voor inspirerende televisie en blijft investeren in nieuwe Vlaamse fictie. Zin om hieraan mee te werken? Bespreek de mogelijkheden met het salesteam.