SBS Persberichten
25-11-2013

Een Mister en een King in nieuwe week van Komen Eten

De vier gastvrouwen- en heren in een nieuwe week van Komen Eten zijn deze keer Natalie uit Tielt-Winge, die de Marokkaanse kaart trekt, Tijs uit Bredene, een man die tevens Mister is, Joyce uit Hoboken die zittend kookt en Albert uit Tienen, een Elvis-fan in hart en nieren.

Komen Eten, van maandag tot donderdag om 20u15 op VIER!

Een interview met de Komen Eters? Mailen naar tom.vandersteegen@VIER.be of bellen naar 02 712 56 57.

• Natalie uit Tielt-Winge
  • Tijs uit Bredene
  • Joyce uit Hoboken
  • Albert uit Tienen
Natalie uit Tielt-Winge

De 45-jarige Natalie uit Tielt-Winge is professioneel bekeken medewerkster van een klantendienst. Op kookvlak is ze fan van verschillende internationale keukens: zowel de Aziatische, de Thaise, de Zuiderse, de Spaanse als de Italiaanse kunnen haar bekoren. Voor Komen Eten richt Natalie zich echter tot de Marokkaanse keuken. Als voorgerecht tovert de imposante gastvrouw vanavond linzensoep met oranje linzen op tafel, als hoofdgerecht uiteraard een tajine. Daarin stooft ze kip in het gezelschap van gekonfijte citroenen, die later nog worden gecombineerd met couscous en kamfounata. De drankbevoorrading komt tijdens het Komen Etentje van Natalie wat traag op gang, hopelijk hebben haar gasten vanavond geen al te grote dorst.

Tijs uit Bredene

Tijs uit Bredene is 21 en hij studeert orthopedagogie, een ander woord voor opvoedkunde. Koken is voor hem niets culinairs maar een uiting van op en top gezelligheid. Tijs heeft diabetes en moet daardoor veel bewegen, maar dat vindt deze sportieveling niet erg. Immers, volgens hem is feesten ook bewegen en dat doet hij bijzonder graag. Vijf jaar geleden eindigde Tijs zesde op de verkiezing van Mister Universe Model Belgium, waardoor hij een opleiding tot mannequin en catwalker kon volgen. Vorig jaar werd hij zelfs eerste ereheer bij de verkiezing van Mister Gent. Tijdens het koken maakt deze Gentse beau het zich niet al te moeilijk. Voor het vispannetje in zijn hoofdgerecht maakt hij dankbaar gebruik van diepvriesvis, hoewel er in Bredene toch versere exemplaren te vinden zijn. Maar op andere vlakken doet Tijs dan weer extra moeite in Komen Eten. Zo kuist hij, tegen zijn gewoonte in, de prei voor datzelfde vispannetje.

Joyce uit Hoboken

In een van de districten die de stad Antwerpen rijk is, woont de 19-jarige Joyce bij haar ouders. Joyce’ papa is een onvervalste hobbykok, en hij gaf de figuurlijke microbe een drietal jaren geleden door aan zijn oogappel. Haar deelname aan dit grote televisieavontuur is daarom een eerbetoon van Joyce aan haar papa. Voor de fans van Joyce: elke zaterdag is ze terug te vinden langs de zijlijn van haar favoriete voetbalclub FC Vyca, waar haar ouders de kantine uitbaten. Joyce komt graag proper en verzorgd voor de dag, en kan daarvoor gelukkig op een eigen zonnebank rekenen. Tijdens Komen Eten kookt Joyce al zittend, maar ze tovert toch onder andere Mexicaanse pannenkoekjes en een varkenshaasje op tafel. De koffie die het dessert moet vergezellen is iets moeilijker om te maken, maar dat zullen haar Komen Eten-gasten haar met de glimlach vergeven.

Albert uit Tienen

De 57-jarige Albert uit Tienen werkte vroeger in de bekende suikerfabriek van die stad maar klust nu als gepensioneerde bij in een restaurant. Vroeger baatte Albert drie jaar lang een café uit dat volledig gewijd was aan Elvis Presley, lang voor zijn dood al een idool van hem trouwens. Albert kookt bijzonder graag en houdt van de Amerikaanse keuken: t-bone, hamburgers en chicken. Verder houdt Albert na vijfentwintig jaar getrouwd te zijn met een vrouw nu van mannen. Voor zijn Komen eten-gasten voert hij zelfs een bijzondere act op, waarbij hij op een originele manier Shirley Basseys hit ‘This Is My Life’ ten berde brengt. Het voorgerecht vanavond: scampi in een Amerikaans sausje, t-bone steak en Amerikaanse koffie. En dat alles onder het toeziend oog van The King, op wiens muziek Albert overigens graag danst tijdens het koken.