SBS Smart AD

SBS Smart AD advertentie

Bij SBS zetten we meer dan ooit in op innovatie. Zo zijn we pionier op het vlak van addressable TV advertising en rolden we  samen met Telenet als één van de eersten op het Europese vasteland deze revolutionaire reclametechnologie uit. Momenteel is SBS de enige aanbieder in België. Hiervoor werken we samen met Telenet op een universum van 1,3 miljoen huishoudens. In de nabije toekomst zal dit uitgebreid worden met andere providers. Als erkenning kreeg SBS de gouden AMMA award voor Innovation & Development.

Waar de klassieke tv-reclame zich richt op het brede publiek, combineert addressable advertising de kracht van het massamedium tv  met de specifieke personalisatiemogelijkheden van de digitale media. Er kan met andere woorden getarget worden op een groot aantal criteria waarbij kijkers een reclameboodschap op maat te zien krijgen. Het is de ultieme manier om breed, maar doelgericht te adverteren. Deze nieuwe reclamevorm wordt geïmplementeerd op de zenders VIER, VIJF, ZES & Discovery.

The ad finds the audience.

Hoe werkt het?

  1. Gezinnen worden getarget op basis van een aantal criteria.
  2. Relevante advertenties worden naar de settopbox gestuurd.
  3. Wanneer er een match is met het profiel van het kijkende gezin, kiest de settopbox de meest relevante spot en zendt deze uit.
  4. De spot wordt perfect geïntegreerd in het bestaande reclameblok.

Kies de meest relevante doelgroep

SBS beschikt over meer dan honderd criteria waaruit de adverteerder zijn specifieke doelgroep kan samenstellen. Categorieën kunnen zowel apart als samen worden ingezet. Er kan onder andere uit volgende categorieën gekozen worden.

Location

Age

Gender

Family Typology

Social class

Home owner

Building type

Garden owner

Pet owner

Mosaic typology

Tailor Made Solution

Buiten de standaard criteria en tal van combinaties, kan de adverteerder ook zelf een segment samenstellen in samenwerking met Bisnode. Zo kan de adverteerder bijvoorbeeld werken op basis van eigen klantenlijsten.

Resultaten campagne

Wekelijks krijgt de adverteerder een rapport met het aantal afgeleverde impressies en het bereik op de geselecteerde doelgroep.

Geïnspireerd? Zin om samen te werken?

Het SBS-team staat voor je klaar.

Ann-Sophie Libbrecht

Sales Innovation Manager

Philippe Coppens

Account Manager Smart AD

Andere advertentiemogelijkheden