SBS Smart AD

Meer weten?

SBS Smart AD is een nieuwe vorm van adverteren dat het mogelijk maakt om televisiereclame te personaliseren op maat van de kijker. Maar hoe werkt dat juist? Klik hier en ontvang de whitepaper 'Addressable TV in Vlaanderen 2019' en kom er alles over te weten.

Of download hier de whitepaper in samenwerking met Vlerick Business School en Telenet 'Addressable Ads are shaping the future of TV marketing 2020' over de impact van addressable advertising op het huidige medialandschap.

Bij SBS zetten we meer dan ooit in op innovatie. Zo zijn we pionier op het vlak van addressable TV advertising en rolden we  samen met Telenet als één van de eersten op het Europese vasteland deze revolutionaire reclametechnologie uit. We werken als aanbieder samen met Telenet en Proximus, wat een potentieel bereik geeft van ongeveer drie op vier huishoudens in Vlaanderen. Als erkenning kreeg SBS de gouden AMMA award voor Innovation & Development.

Waar de klassieke tv-reclame zich richt op het brede publiek, combineert addressable advertising de kracht van het massamedium tv  met de specifieke personalisatiemogelijkheden van de digitale media. Er kan met andere woorden getarget worden op een groot aantal criteria waarbij kijkers een reclameboodschap op maat te zien krijgen. Het is de ultieme manier om breed, maar doelgericht te adverteren. Deze nieuwe reclamevorm wordt geïmplementeerd op de zenders Play4, Play5 & Play6.

Lees er alles over in de whitepaper 'Addressable TV in Vlaanderen: een stappenplan'.

 

Hoe werkt het?

  1. Gezinnen worden getarget op basis van een aantal criteria.
  2. Relevante advertenties worden naar de settopbox gestuurd.
  3. Wanneer er een match is met het profiel van het kijkende gezin, kiest de settopbox de meest relevante spot en zendt deze uit.
  4. De spot wordt perfect geïntegreerd in het bestaande reclameblok.

 

Kies de meest relevante doelgroep

SBS beschikt over meer dan honderd criteria waaruit de adverteerder zijn specifieke doelgroep kan samenstellen. Categorieën kunnen zowel apart als samen worden ingezet. Er kan onder andere uit volgende categorieën gekozen worden.

Smart AD

Client list

Buiten de standaard criteria en tal van combinaties, kan de adverteerder ook zelf werken met eigen klantenlijsten. Ontdek hier hoe Samsung in samenwerking met Space en SBS een zilveren AMMA-award in de wacht sleepte.

Resultaten campagne

Wekelijks krijgt de adverteerder een rapport met het aantal afgeleverde impressies en het bereik op de geselecteerde doelgroep.

 

Geïnspireerd? Zin om samen te werken?

Het SBS-team staat voor je klaar.

Ann-Sophie Libbrecht

Sales Innovation Manager

Philippe Coppens

Account Manager Smart AD

Ann Goris

Account Manager Smart AD

Andere advertentiemogelijkheden