SBS Smart AD

Bij SBS zetten we meer dan ooit in op innovatie. Zo zijn we pionier op het vlak van addressable advertising en rolden we als één van de eersten in de wereld deze revolutionaire reclametechnologie uit. Momenteel is SBS de enige aanbieder in België. Waar de klassieke tv-reclame zich richt op het brede publiek, combineert addressable advertising de kracht van het massamedium tv  met de specifieke personalisatiemogelijkheden van de digitale media. Er kan met andere woorden getarget worden op een groot aantal criteria waarbij kijkers een reclameboodschap op maat te zien krijgen. Het is de ultieme manier om breed, maar doelgericht te adverteren. Deze nieuwe reclamevorm wordt geïmplementeerd op de zenders VIER, VIJF, ZES & Discovery.

The add finds the audience.

Hoe werkt het?

  1. Gezinnen worden getarget op basis van een aantal criteria.
  2. Relevante advertenties worden naar de settopbox gestuurd.
  3. Wanneer er een match is met het profiel van het kijkende gezin, kiest de settopbox de meest relevante spot en zendt deze uit.
  4. De spot wordt perfect geïntegreerd in het bestaande reclameblok.

Kies de meest relevante doelgroep

SBS beschikt over meer dan honderd criteria waaruit de adverteerder zijn specifieke doelgroep kan samenstellen. Categorieën kunnen zowel apart als samen worden ingezet. Er kan onder andere uit volgende categorieën gekozen worden:

  • Family typology
  • Purchase indicator
  • Mosaic typology

Dit kan, indien gewenst, in combinatie met geotargeting (provincie, arrondissement & postcode).

Tailor Made Solution

Buiten de standaard criteria en tal van combinaties, kan de adverteerder ook zelf een segment samenstellen in samenwerking met Bisnode. Zo kan de adverteerder bijvoorbeeld werken op basis van eigen klantenlijsten.

Resultaten campagne

Wekelijks krijgt de adverteerder een rapport met het aantal afgeleverde impressies en het bereik op de geselecteerde doelgroep.

Geïnspireerd? Zin om samen te werken?

Het SBS-team staat voor je klaar.

Ann-Sophie Libbrecht

Sales Innovation Manager

Jean-François Bodart

Business Development Manager Innovative Advertising

Andere advertentiemogelijkheden