Gilles De Coster praat met Philippe Delusinne (RTL), Karen Donders (VRT), Hazel Pleysier (Woestijnvis), Karen Corrigan (Happiness) en Jeroen Bronselaer (SBS) over reclame en tv-programma’s op maat in https://www.tijd.be/entertainment2025
De vijf strategen weten hoe we in 2025 tv kijken, een voorspelling in vijftien stellingen:
- VTM en Play4 bestaan niet meer in 2025?
- De Slimste Mens Ter Wereld is een belangrijker merk dan Play4?
- Ook in 2025 kijken we gezamenlijk naar een programma op het moment dat het wordt uitgezonden?
- Dankzij TikTok en YouTube hebben we geen professionele televisiemakers meer nodig?
- De restyling van Play 4, 5, 6 en VTM 1, 2, 3, 4 zijn voor Telenet en VTM kosten op het sterfhuis?
- Eén en Canvas bestaan in 2025 niet meer?
- In 2025 hebben we allemaal zes abonnementen voor on-demandplatformen?
- Streamz weet in 2025 net zo veel over mij als Google en Netflix vandaag al weten?
- RTL of Play4 zijn in 2025 applicaties op mijn smartphone en geen zenders meer op mijn tv?
- De jongere generatie kijkt niet meer naar L’amour est dans le pré of De Mol?
- Televisiemakers hebben zelf geen TikTok-account?
- Mijn buurman krijgt over vijf jaar dezelfde reclame te zien als ik wanneer we naar hetzelfde programma kijken?
- Een programma als Top Chef of De Slimste Mens heeft in 2025 geen kans als er geen afgeleide producten aan te pas komen?
- In 2025 is er geen niet-gepersonaliseerde tv-reclame meer?
- Netflix is in 2025 nog altijd de grootste in Vlaanderen?