Addressable TV advertising vanaf nu ook bij Proximus

21 Jan 2020

Vanaf eind januari rolt SBS addressable TV advertising uit op het Proximus netwerk. Met deze slimme advertenties kan de adverteerder beter inspelen op het profiel en de interesses van de kijker.

SBS draagt innovatie hoog in het vaandel en gaat voortdurend op zoek naar oplossingen op maat van de adverteerder. Zo pioniert SBS op het vlak van addressable TV advertising. In 2017 lanceerde het moederbedrijf van VIER, VIJF en ZES samen met Telenet deze revolutionaire reclametechnologie onder de naam ‘Smart AD’.

Meer en meer adverteerders vinden hun weg naar addressable TV advertising en kiezen resoluut voor breed, maar doelgericht adverteren. Door het netwerk uit te breiden met de settopboxen van Proximus heeft SBS een potentieel bereik van ongeveer drie op vier huishoudens in Vlaanderen.

“Door deze overeenkomst bevestigen we onze positie als pionier in addressable advertising. Nergens ter wereld heeft addressable TV een penetratie die nog maar in de buurt komt van wat wij in Vlaanderen afdekken. We mogen dan ook terecht fier zijn.”

—   Peter Quaghebeur, CEO SBS Belgium

“We zijn fier dat we de Smart AD Solution van SBS nu ook kunnen uitbreiden naar onze Proximus klanten en zo ook voor hen de gebruikerservaring kunnen verbeteren op vlak van advertising. Het is een grote verwezenlijking dat we addressable advertising nu ook in het Nederlandstalige medialandschap commercieel kunnen lanceren.”

—   Guillaume Boutin, CEO Proximus

Doelgericht adverteren?