CASE: Carousel.be & VIER

25 Feb 2020

  • Adverteerder: Carousel.be
  • Creative Agency: Friendship
  • Media: VIER
  • Periode: zondag 12 mei, donderdag 16 mei en zondag 19 mei 2019

 

CAMPAGNE

Het online casino Carousel.be schakelde SBS en reclamebureau Friendship in om een tv-concept te ontwikkelen dat zou opvallen, ook bij de ‘doorspoelers’. Bij een online casino draait het om spel en entertainment en dat werd ook zo doorvertaald in het tv-concept.

In plaats van een klassieke 30 seconden-spot, koos Carousel.be om een reeks volledige reclameblokken te claimen tijdens Sports Late Night op VIER.  Op zondag 12 meidonderdag 16 mei en zondag 19 mei kreeg de kijker gedurende drie minuten een leuk of bizar spel voorgeschoteld, gepresenteerd door de ‘kat’ van Carousel.be. Kijkers kunnen ook onmiddellijk 500 euro winnen, zoals in het casino zelf. Zo is er een spel waarbij je de foute dobbelsteen moet zoeken, de uitkomst van een legaal hanengevecht moet voorspellen, of zelfs een mini-gameshow met kandidaten die een uitdaging krijgen. Als kijker kan je tijdens het reclameblok naar Carousel.be gaan en meteen realtime je antwoord ingeven en winnen. De reclamespots konden zo'n 362.000 unieke kijkers bereiken. 

Adverteren op VIER?