CASE: De Slimste Mens ter Wereld en Nationale Loterij

03 Nov 2017

Nationale Loterij was op zoek naar een link tussen een campagne voor Lotto waarin alles berustte op toeval en De Slimste Mens ter Wereld. Resultaat? Een spot waaruit blijkt dat de zoektocht naar de kandidaten eigenlijk gebaseerd is op een toevallig dagelijks bezoek van Erik Van Looy aan de frituur. VIER werkte samen met het reclamebureau Mortierbrigade tien verschillende spots uit, één voor elke dag dat er een nieuwe kandidaat in de uitzending zal zitten vanaf 6 november.

Bij Lotto draait alles rond toeval, aldus Joke Vermoere van Nationale Loterij. De nieuwe positionering voor het merk vertrekt dan ook vanuit ‘toeval’. Toeval van elke dag.  De toevalligheden, groot en klein, die je leven een leuke nieuwe wending kunnen geven. 

"De spots die we in samenwerking met SBS en De Slimste Mens ter Wereld realiseerden zijn voor ons een hele juiste invulling van wat we met Lotto en de positionering willen overbrengen."

—   Joke Vermoere, Nationale Loterij

“Deze actie kadert in de doelstelling van SBS om reclame relevant te maken voor haar kijkers,” licht Steve Brouwers, SBS Belgium toe. “Er is voortdurend de discussie over ‘goede’ en ‘slechte’ reclame. We willen trouwens meer van dit soort spotjes die een link maken met programma’s.

"Door zo’n intense link te maken tussen een adverteerder en een programma doorspekt met humor maken we reclame ook weer meer entertaining. We zijn er dan ook van overtuigd dat de kijker dit soort van reclame als positief ervaart.“

—   Steve Brouwers, Creative Director SBS Belgium

De Slimte Mens ter Wereld, van maandag tem donderdag om 21u30 op VIER.

Wil jij ook graag op een originele manier adverteren?

Ons Brandcare team maakt voor jou een voorstel op maat.