CASE: Ixina & Gert Last Year

25 Feb 2020

  • Adverteerder: Ixina
  • Creative Agency: Wunderman Belgium
  • Media: VIER
  • Periode: 19 december 2018

 

CAMPAGNE

Reclamebureau Wunderman Belgium won de SBS Creative Challenge 2018, een creative competitie waarbij je een reclameblok kan winnen tijdens Gert Last Year op VIER, dankzij een innovatief idee voor adverteerder Ixina. Product placement komt vaak voor in tv-programma’s, maar voor IXINA ging Wunderman nog een stapje verder. Zij creëerden het concept reclame-placement: een tv-spot voor IXINA die bestaat uit zes spotjes voor zes verschillende merken.Het geheel vormt zo één lange reclamespot voor het keukenmerk.

Om dit te verwezenlijken, werd er samengewerkt met Samsung, De Nationale Loterij, JBC, MediaMarkt, Grimbergen en Boursin. Elk deelnemend merk is uniek, maar versterkt elkaar in dit spotje.

Gemiddeld keken er zo'n 573.000 kijkers naar de aflevering van Gert Last Year, goed voor 26% marktaandeel op de commerciële doelgroep VVA 18-54. Het reclameblok kon 306.000 kijkers bereiken met een rating van 6,8% op VVA 18-54.

Creatief adverteren op één van onze zenders?