CASE: Media Markt en De Slimste Mens ter Wereld - doorkijkreclame

25 Feb 2020

  • Adverteerder:        MediaMarkt
  • Creative Agency:    Wunderman Thompson Antwerp
  • Media:                    VIER.be
  • Periode:                 oktober - december 2019

 

CAMPAGNE

Wunderman Thompson Antwerpen bedacht voor MediaMarkt een nieuw slim reclameformat: ‘doorkijkreclame’. Hoe werkt het? Simpel, kijkers krijgen in de plaats van een klassiek reclameblok een videoadvertentie te zien die hen toelaat om gewoon verder te kijken naar hun favoriete programma terwijl de reclame in beeld komt. Deze nieuwe reclamevorm werd voor het eerst getoond van oktober tem december 2019 tijdens De Slimste Mens ter Wereld op VIER.be. Het voordeel hiervan is dat de online kijker De Slimste Mens ter Wereld zonder onderbreking kan blijven volgen ‘in’ de allerlaatste smart tv of tablet.

SBS is steeds op zoek naar nieuwe innovaties die zowel door de adverteerder als de kijker positief ervaren worden en daar is doorkijkreclame een perfect voorbeeld van. IPSOS voerde bij 150 online kijkers een onderzoek uit over de doorkijkreclame in De Slimste Mens ter Wereld en dat leverde positieve resultaten op. 46% kan zich de reclamespot spontaan herinneren én maar liefst 97% herinnert zich de advertentie wanneer men wordt geholpen. Bovendien beschouwt 56% doorkijkreclame als ‘verrassend’ en 73% vindt het ‘origineel’. In vergelijking met online advertenties waarbij het programma onderbroken wordt, ervaart de kijker doorkijkreclame als minder storend (65%) en leuker (67%). 79% vindt het bovendien vernieuwender. Een win-winsituatie dus zowel langs adverteerderskant als voor de kijker.

Doorkijkreclame

Creatief adverteren op één van onze zenders?