SBS werkte samen met The Pool een efficiënte crossmediale campagne uit voor ENGIE Electrabel. In het VIER-programma Ons Eerste Huis, waarin drie jonge koppels zich samen met hun (schoon)ouders in een heus verbouwavontuur storten, werd het aanbod van de ENGIE-BOXX strategisch in de verf gezet. De energieleverancier was twee seizoenen lang succesvol partner van het bouwprogramma.
CASE: Ons Eerste Huis en ENGIE Electrabel
De integratie van onze content in de show heeft ons in staat gesteld onze positie op het gebied van diensten met betrekking tot energie-efficiëntie te versterken. We hebben er het meeste uit gehaald door de tv-aanwezigheid te synchroniseren met Native Print, Facebook, YouTube video en zelfs een spin-off-serie gebaseerd op de persoonlijkheid van onze expert!
TV
ENGIE Electrabel dook dankzij actieve, passieve én redactionele integraties regelmatig op in het programma. Zo was er bijvoorbeeld een ENGIE-game of het gebruik van de ENGIE-BOXX door de kandidaten. Daarnaast werd er per aflevering niet alleen een billboard uitgezonden, maar ook een 7 seconden trailer én dit tijdens het het hele seizoen.

ONLINE
Als partner tekende ENGIE Electrabel in op een online videopack met bannercampagne dat onder andere getoond werd op de website van VIER, De Standaard Online en Het Nieuwsblad Online. Ook via online dossiers (RON SBS & Mediahuis) kreeg ENGIE Electrabel heel wat aandacht.
De campagne leverde bovendien sterke resultaten op, hét bewijs dat de juiste mediamix en een sterk idee garant staan voor een succesvolle mediacampagne.
ENGIE Electrabel verscheen met een uitgebreide publireportage ook in de kranten Het Nieuwsblad, Gazet Van Antwerpen en Het Belang van Limburg en de bijhorende magazines van Het Nieuwsblad en De Standaard. Aan de hand van deze krantenartikels kwam de lezer alles te weten over de slimme thermostaat.

AWARD
In de categorie ‘Best Integrated Program’ is Ons Eerste Huis samen met ENGIE Electrabel genomineerd voor een internationale Native Advertising Award.
Neem contact op met Marc Vroonen, de crossmedia expert
Email: marc.vroonen@thepool.be of telefonisch: +32 476 58 05 03