CASE: Samsung & SBS Smart AD

25 Feb 2020

  • Adverteerder:   Samsung
  • Media agency:  Space
  • Media:               VIER, VIJF en ZES
  • Periode:             juni 2019

 

CAMPAGNE

Adverteerder Samsung koos in samenwerking met media agency Space voor een Smart AD-campagne oftwel addressable advertising ter promotie van de nieuwe Samsung Galaxy S9. Hiervoor werden de databases van Telenet gekruist met die van Samsung. De klanten die meer dan 2 jaar geleden een Samsungtoestel hadden aangekocht werden geselecteerd. Deze matches werden op hun beurt gekoppeld aan de Telenet setopboxen en erna ontdubbeld. In totaal werden zo’n 56.000 huishoudens geïdentificeerd die  de Samsung Galaxy S6 en S7 bij Telenet of Samsung kochten.

De Smart AD-campagne met een tv-spot van 30 seconden werd in juni 2019 op zenders VIER, VIJF en ZES getoond. In de laatste 5 seconden van de spot werd er een directe promotionele link naar Telenet toegevoegd om zo de aankoop van het nieuwe toestel Samsung S9 te stimuleren. Enkel de huishoudens met oudere Samsung Galaxy-apparaten kregen deze gerichte tv-spot te zien.

De resultaten bleken uitermate positief. De Smart AD spot haalde een bereik van maar liefst 70% op de targetgroep. Deze efficiënte campagne realiseerde een omzet die maar liefst 8,4 keer hoger lag dan de investering. Op donderdag 16 mei kaapte Samsung en Space voor deze campagne een zilveren AMMA-award weg in de categorie ‘Best Use of Data & Performance Marketing’.

Samsung

Wil jij de voordelen van Smart AD ontdekken?