CASE: Stichting tegen Kanker & Dancing with the Stars

25 Feb 2020

  • Adverteerder:    Stichting tegen Kanker
  • Media:               VIER & VIER.be
  • Periode:             10 november 2019

 

CAMPAGNE

Reclamebureau Happiness won de SBS Creative Challenge 2019, een creative competitie waarbij je een reclameblok kan winnen tijdens de finale van Dancing with the Stars. Happiness bedacht een verrassende actie voor adverteerder Stichting tegen Kanker.

In België gaan per dag 90 mensen van hoop naar overwinning, omdat ze kanker overwonnen hebben. Een belangrijke boodschap die Stichting tegen Kanker zoveel mogelijk wilt delen om het belang van  ondersteuning en onderzoek naar andere therapieën te benadrukken.

De boodschap werd verkondigd tijdens de live finale van Dancing with the Stars op VIER. Presentator Gert Verhulst kondigde naast winnares Julie Vermeire ook nog een heel andere winnaar aan. Een kankeroverwinnaar. Co-presentatrice Kat Kerkhofs haalde Danny uit het publiek voor een live diepte-interview. Nadien volgde een swingend fragment van een dansinitiatie voor enkele kankeroverwinnaars en hun partners in de Dancing with the Stars oefenstudio. Er keken maar liefst 659.000 kijkers naar de finale van Dancing with the Stars, goed voor zo'n 23% marktaandeel. 

Creatief adverteren op één van onze zenders?