Dancing with the Stars verviervoudigt kijkers en marktaandeel

07 Dec 2018

Live televisie doet het op vrijdagavond beter dan ooit: week na week verwelkomt VIER steeds meer kijkers met de ruwe emotie, heerlijke dansmoves en verrassende verhalen van vele bekende Vlamingen in Dancing with the Stars. In 2019 krijgt de spraakmakende show in Vlaanderen meteen een nieuw seizoen: de afgelopen weken zorgde Dancing with the Stars voor een verviervoudiging van het aantal VIER-kijkers (<> 149.000) en marktaandeel (<> 7,3%) op vrijdagavond tegenover dezelfde periode vorig jaar.

“Niemand had er toen van durven dromen dat de emotie van de BV’s in Dancing with the Stars dit najaar onze jonge zender ook op vrijdagavond helemaal ‘talk of the town’ zou kunnen maken”, zegt programmadirecteur Annick Bongers. “Door de openheid en enorme gedrevenheid van alle bekende deelnemers, hun star quality, onnavolgbare moves en technische hoogstandjes heeft VIER alle deuren opengegooid om het weekend spraakmakend en entertaining in te zetten."

Het parcours dat de celebs afleggen leeft op alle mogelijke platformen: de online views swingen de pan uit en op alle social kanalen blijkt DWTS een waar fenomeen. Vlaanderen leeft mee. Ook volgend jaar laat VIER de dansenergie en meeslepende verhalen van celebs weer op de kijkers los.

—   Annick Bongers, Programmadirecteur SBS

Iedere maand trekt VIER dit najaar een groter deel van de Vlaamse televisiekijkers naar zich toe: met gemiddeld 586.000 kijkers en 24,9% marktaandeel duwt de nieuwe liveshow Dancing with the Stars het palmares van VIER steeds hoger: naar 16,1 procent in november (tegenover 15,2% in 2017 en 15% in 2016), 16,4% in oktober (tegenover 15,4% in 2017 en 14,8% in 2016) en 14,1% in september (tegenover 13,7% in 2017 en 12,5% in 2016). Samen met het groeiende publiek van dagelijkse afspraken Gert Late Night, Huizenjagers en De Slimste Mens ter Wereld, zijn het vooral sterke merken als Dancing with the Stars, Niveau 4, Expeditie Robinson, Bake Off Vlaanderen en De Rechtbank die steeds meer Vlamingen vaker ook in prime time voor VIER doen kiezen. Dit betekent voor november een stijging van 5,9% tov 2017 en 7,3% tov 2016. Voor oktober: stijging van 6,5% tov 2017 & 10,8% tov 2016. En het succes-najaar van VIER startte in september met een stijging van 2,9% tov 2017 & 12,8% tov 2016.

Bron: CIM TV Noord