Dancing with the Stars zet VIER op de kaart op zondag

26 Sep 2019

De start van het nieuwe seizoen van Dancing with the Stars, dit jaar voor het eerst op zondag én om 20u, was een schot in de roos. 573.000 kijkers keken naar de eerste aflevering, meteen goed voor 28,7% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54.

Dancing with the Stars verdubbelt bijna het dagmarktaandeel van VIER op zondag in september. De zender groeit van gemiddeld 8,9% marktaandeel op VVA 18-54 door naar 17,5% marktaandeel in het tijdvak 17-24u.

En ook de Callboys blijven scoren. De reeks haalt gemiddeld 742.000 kijkers en 38,7% marktaandeel op VVA 18-54 en kan zich zelfs de populairste fictie noemen op de doelgroep 18-34 (met 45,4% marktaandeel). Ondertussen keken er in totaal ook al 916.000 kijkers naar de eerste aflevering van het nieuwe seizoen.

Het zesde seizoen van Gert Late Night bevestigt met gemiddeld 426.000 kijkers zijn positie als meest befaamde talkshow van Vlaanderen en surft met 24,4% marktaandeel op de commerciële doelgroep verder op dit elan.

Ondanks de stevige concurrentie vinden gemiddeld 677.000 trouwe De Rechtbank-kijkers iedere maandag hun weg naar het VIER-scherm, goed voor 29,9% marktaandeel op VVA 18-54.

Huizenjagers trekt de vooravond voor het vijfde seizoen op gang en stelt zich met gemiddeld 208.000 kijkers en een stevig marktaandeel van 15,0% erg concurrentieel op tegenover de soaps.

De brigade van Bake Off Vlaanderen bakt er iedere woensdag stevig op los met gemiddeld 382.000 kijkers en een marktaandeel van 18.7% op de commerciële doelgroep  VVA 18-54.

Met deze sterkhouders zit VIER stevig op koers. Bovendien vinden kijkers steeds meer en meer hun weg naar vier.be, vijf.be en zestv.be.

De longform views stegen sinds de start van het najaar met maar liefst 80% tov dezelfde periode vorig jaar.

Dankzij de ideale najaarsmix heeft SBS dus duidelijk de wind in de zeilen en dat vertaalt zich niet alleen in mooie marktaandelen op televisie, maar ook een stevige digitale groei.

CIM TV NOORD: 25/9 2019, TV (live +7 voor zover beschikbaar) & andere schermen

 

Jouw merk dit najaar op één van onze platformen?