De kat van Carousel.be speelt met een volledig reclameblok op 12 mei

07 May 2019

Het online casino Carousel.be schakelde SBS en reclamebureau Friendship in om een tv-concept te ontwikkelen dat zou opvallen, ook bij de ‘doorspoelers’. Bij een online casino draait het om spel en entertainment en dat werd ook zo doorvertaald in het tv-concept. Dus even geen reclamespots voor waspoeders en keukens, maar wel een spel waarmee je meteen cash kan winnen. Met in de hoofdrol de kat van Carousel.

"Reclameblokken kan je bekijken als Lego. Je kan ze invullen en opbouwen hoe je wil. De meeste merken blijven vasthouden aan de klassieke 30 seconden, maar de mogelijkheden zijn onbeperkt."

—   Phil Blondé - Founder Friendship

De kat van Carousel kocht een reeks volledige reclameblokken tijdens Sports Late Night op en deed er haar eigen ding mee. Op zondag 12 mei, donderdag 16 mei en zondag 19 mei krijgt de kijker gedurende drie minuten een leuk of bizar spel voorgeschoteld, gepresenteerd door de kat zelf. Ze kunnen er ook onmiddellijk 500 euro mee winnen, zoals in het casino zelf. Zo is er een spel waarbij je de foute dobbelsteen moet zoeken, de uitkomst van een legaal hanengevecht moet voorspellen, of zelfs een mini-gameshow met kandidaten die een uitdaging krijgen. Als kijker kan je tijdens het reclameblok naar Carousel.be gaan en meteen realtime je antwoord ingeven en winnen.

Zowel binnen als buiten het reclameblok moet er meer geëxperimenteerd worden, om kijkers te activeren. We hebben nog massa’s tv-concepten voor adverteerders, die net zoals Carousel, tv-reclame anders willen bekijken en meer doen opvallen. Belangrijk in tijden van doorspoelen, Netflixen en second screens, zo zegt Phil Blondé.

"SBS moedigt creatieve experimenten in onze reclameblokken ten zeerste aan. Als Friendship en Carousel dan tijdens een heel reclameblok iets leuks willen doen met een kat en van de pot gerukte spelletjes dan worden wij heel enthousiast."

—   Steve Brouwers, Creative Director SBS

SBS gelooft  immers in evenementiële blokken die de kijkers uitdagen om actief deel te nemen aan reclame. Wij hopen dan ook dat deze actie anderen kan aansporen om ook aan de slag te gaan met innoverende acties bij SBS, aldus Steve Brouwers.

Jouw creatieve reclame op VIER of VIJF?