De Mol opnieuw meest spraakmakende programma van het voorjaar

14 Jun 2018

‘Wie is De Mol?’ ‘Zijn Tim en Deborah uit Temptation Island nog een koppel?’ Ook dit voorjaar – wat trouwens het beste voorjaar ooit was voor SBS met 21,4% marktaandeel – pakte SBS uit met spraakmakende televisie. De Mol op VIER en Temptation Island op VIJF waren zonder twijfel de ‘talk of the town’.

Mond-tot-mondreclame is nog steeds één van de beste marketinginstrumenten. Reden te meer voor SBS om dit voorjaar opnieuw onderzoek te doen naar het niveau van spraakmakendheid van televisieprogramma’s in de doelgroep VVA 18-54. Eind maart en begin mei werden telkens 500 respondenten één week lang ondervraagd. Ontdek de resultaten in het filmpje hieronder.

Televisieprogramma’s zijn nog steeds een geliefkoosd gespreksonderwerp, zo blijkt. Meer dan 70% van de ondervraagden sprak de voorbije week over minstens één tv-programma. Het meest werd gepraat over De Mol, gevolgd door Temptation Island. En ook Gert Late Night ging vlot over de tongen.

Maar liefst 70% was eerder positief over de besproken programma’s. Voor De Mol steeg dit percentage zelfs tot 87%. En ook Gert Late Night scoorde bovengemiddeld. 77% van de respondenten was positief over het programma.

Het Talkabality onderzoek toont aan dat de zenders VIER en VIJF ook dit voorjaar weer mogen uitpakken met de titel van ‘meest besproken programma’s’. Iets wat SBS ook dit najaar wilt blijven claimen met vaste waarden zoals De Slimste Mens ter Wereld en Gert Late Night en nieuwkomers Dancing with the Stars en Expeditie Robinson op VIER. Op VIJF zal het nieuwe Sex Tape met Goedele Liekens ongetwijfeld spraakmakende televisie opleveren.