De Slimste Mens ter Wereld toont in primeur 'doorkijkreclame' op VIER.be

17 Oct 2019

Voor elektroketen MediaMarkt bedacht Wunderman Thompson Antwerpen een slim reclameformat om op een minder intrusieve manier te adverteren voor zijn nieuwste producten en promoties. Dit reclameformat, met de naam ‘doorkijkreclame’ wordt voor het eerst geïntroduceerd tijdens De Slimste Mens ter Wereld op VIER.be

Reclame zonder onderbreking

Kijkers krijgen in de plaats van een klassiek reclameblok, een videoadvertentie te zien die hen toelaat om gewoon verder te kijken naar hun favoriete programma terwijl de promotie verschijnt. Zo kunnen kijkers De Slimste Mens ter Wereld blijven volgen 'in' de allerlaatste smart tv of tablet, zonder onderbreking.

Streaming was nog nooit zo populair

Doordat kijkers massaal overschakelen naar streamingdiensten, kunnen ook commerciële zenders niet achterblijven. Maar adverteren zonder kijkers af te schrikken blijft een uitdaging. 

“Bij SBS zijn we altijd op zoek naar nieuwe innoverende manieren om merken en consumenten samen te brengen via onze content. Doorkijkreclame is hier een prachtig voorbeeld van.”

—   Steve Brouwers, Creative Director SBS

Een uniek format voor promoties

Promoties zijn belangrijk voor grote retailers zoals Mediamarkt, maar deze doen opvallen, is niet altijd gemakkelijk.

"Als we campagnes maken voor MediaMarkt is de creatieve challenge telkens weer om op een opvallende en frisse manier de retailer en zijn promoties tot bij de kijkers te krijgen. Als we dan en cours de route ook nog eens een compleet nieuw en minder intrusief reclameformat uitvinden, is dat dubbel gewonnen."

—   Sam De Volder, Wunderman Thompson Antwerpen

Innoveren om gericht te adverteren

Sinds zijn nieuwe rebranding, is MediaMarkt steeds op zoek naar creatieve manieren om zijn doelpubliek te bereiken.

“MediaMarkt is een vooruitstrevend merk, daarom deinzen we er niet voor terug om samen met Wunderman Thompson en de media innoverende concepten in de mediamix te steken.”

—   Fokke Lowie, MediaMarkt

DSMTW

Creatief en innovatief adverteren op één van onze zenders?