‘Digital first’-reeks van SBS en Telenet ‘wtFOCK’ populairste Google zoekwoord

11 Dec 2019

Google maakt naar jaarlijkse gewoonte de meest ‘trending’ zoekwoorden van het afgelopen jaar bekend en dit jaar staat ‘wtFOCK’ met stip op één in België. De fictiereeks volgt het leven van enkele tienerjongens – en meisjes op de middelbare school en is razend populair bij jongeren: sinds de start dit najaar haalde wtFOCK op 9 weken tijd in totaal al 11,8 miljoen videoviews. Binnen de doelgroep van 15-24 jaar bereikte de reeks dit voorjaar de helft van de jongeren en in totaal keken er toen 400.000 jongeren tussen de 15 en de 34 jaar. SBS en Telenet slagen er zo in om een moeilijk te bereiken doelgroep toch voor zich te winnen. De succesreeks krijgt volgend jaar een vervolg.

SBS weet met 'Love Island' nog een plaats te bemachtigen in de Google ranking. Het is de vierde meest gegoogelde zoekterm van het jaar. De succesvolle datingshow heeft een opvallend jong profiel en scoorde zowel op tv als online boven de verwachtingen. Maar liefst 50% van de bijna 5 miljoen online videostarts van Love Island kwamen zelfs van jongeren tussen de 18 en 24 jaar. Het is het perfecte voorbeeld van het nieuwe tv-kijken waarbij de kijker de content zowel via de klassieke televisie als online weet te smaken.

 

Graag met jouw merk meesurfen op de digitale golf?