Droom je ook dat Belgen elkaar blijven steunen en trots zijn op wat Belgisch is?

12 May 2020

Het Belgische Reclameblok

De Vlaamse mediaregie SBS lanceert samen met het reclamebureau Happiness een reclameblok waarin Belgische adverteerders extra aandacht krijgen en kijkers worden opgeroepen om Belgisch te kopen.

Dat de Coronacrisis een enorme impact heeft op onze lokale economie hoeven we niet meer te vertellen. Het is nu belangrijker dan ooit om te communiceren met de consument om hier samen uit te geraken. En dat kan door merken van eigen bodem te kopen.

SBS schaarde zich eerder al 100% achter #kooplokaal, het initiatief van de Belgische retailers, maar er is meer. De mediaregie van VIER, VIJF en ZES is de eerste regie die deze oproep ook echt fundamenteel ondersteunt. Daarom introduceert SBS naar het idee van Happiness ‘Het Belgische Reclameblok’, een reclameblok waarin kijkers alleen Belgische merken te zien krijgen. Dit om de adverteerders nog meer een hart onder de riem te steken.

“Het Belgische reclameblok is geen kwestie van protectionisme. Het is een kwestie van trots en van solidariteit. Want als je Belgisch koopt, steun je de Belgische economie en alle Belgische werknemers van die bedrijven. En vandaag is dat meer dan nodig. We zijn fier op de merken van bij ons en willen dat graag ook uitstralen naar onze kijkers.”

—   BART DEMEULENAERE, CCO SBS BELGIUM

Het Belgische Reclameblok wordt telkens ingeleid door een oproep van een CEO of CMO van een Belgisch merk en is vanaf woensdag 6 mei te zien op VIER.

"In deze uitzonderlijke en ongekende context is het belangrijk dat we allemaal solidair zijn en de lokale economie steunen. Dit kan door steun te verlenen aan verschillende spelers in onze samenleving, zoals de winkelier in onze buurt, de horeca enz... maar ook de lokale merken, die een directe impact hebben op de Belgische economie! Als lokaal verankerd familiebedrijf is Spadel bijzonder geraakt door het SBS-initiatief. Wij zijn er trots op dat we deel uitmaken van “Het Belgische Reclameblok" met onze Spa- en Bru-merken.”

—   MÉLANIE DECELLE, MARKETING DIRECTEUR SPA & BRU BIJ SPADEL

Vul hier je gegevens in en ontvang het droomboek van SBS.

Graag meer info?