Groot succes Big Brother: beste startweek ooit voor VIER in januari

08 Jan 2021

Gisteren palmde VIER de tv-avond volledig in en werd overtuigend marktleider. De kijker kon voor de eerste keer binnenkijken bij De Verhulstjes, die meteen uitpakten met 37,1% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54 (711.000 kijkers). Daarna was de eerste live-uitzending van Big Brother een groot succes met maar liefst 33,1% marktaandeel (384.000 kijkers). Daarmee liet VIER de concurrentie op donderdagavond ver achter zich. Peter en Geraldine sluiten de eerste week in het Big Brother-huis af met gemiddeld 34.8% marktaandeel en 511.000 kijkers.

Ook online zet de moeder der realityreeksen die stevige trend door. In totaal zit de reeks al aan 688.628 views, waarvan 130.403 klaarzaten voor de volledige afleveringen. Dat levert bovenop de sterke televisiecijfers gemiddeld nog eens 43.468 kijkers online op. Opvallend: ruim de helft van de online kijkers is jonger dan 25 jaar. Net als Love Island spreekt Big Brother zo een moeilijk te bereiken doelgroep met succes aan. En ook de livestream slaat aan in Vlaanderen. De teller staat ondertussen al op 226.669 views.

VIER kan zo terugblikken op de beste openingsweek ooit in januari. Over De Oceaan, Boerenjaar, Junior Bake Off Vlaanderen, De Verhulstjes en Big Brother zetten stuk voor stuk topcijfers neer met marktleiderschap tot gevolg.

Jouw merk in de kijker op VIER?