Het swingt deze zomer bij SBS. Smeer je in voor De Mol aan Zee.

01 Jul 2020

De Mol is meer dan alleen een kijkcijferkanon. Het is een ijzersterk merk, dat voor de allereerste keer ook tijdens de zomer opduikt aan zee. Blankenberge, de badplaats der badplaatsen is vanaf 1 juli het decor voor De Mol aan Zee.

Pop-up De Mol Café

Vlakbij de bekende vuurtoren aan de havengeul bouwen VIER, Rodenbach en eventpartner Twice een heus pop-up De Mol Café waar strandgangers kunnen genieten van een hapje en een drankje in Griekse sferen. Het café - met groot buitenterras met zeezicht – kan dagelijks 150 gasten verwelkomen én dit tot en met 13 september telkens van 10u tot 22u.

De Mol aan Zee

“Een uniek concept in een unieke badstad, dat moedigen we graag aan. Met de jachthaven als locatie zorgen we voor een activiteit buiten het stadscentrum. Hierdoor kunnen we de toestroom aan bezoekers, inwoners of tweedeverblijvers spreiden. Door het café de volledige zomervakantie én zelfs langer te openen, geven we iedereen ook de kans om langs te komen, de drukte moet te allen tijde beheersbaar blijven. De Mol is een sterk merk, door dergelijke activiteit naar onze stad te halen, spreken we ook een belangrijke jongere doelgroep aan. De COVID-19-maatregelen blijven gelden, samen met de organisatie worden de aanbevelingen van Horeca Vlaanderen en de FOD Economie strikt opgevolgd.”

—    BENNY HERPOEL - SCHEPEN VAN LOKALE ECONOMIE & MIDDENSTAND BLANKENBERGE

The Park

Voor wie nood heeft aan meer actie is er The Park. Samen met Woestijnvis ontwikkelde The Park Playground de voorbijemaanden een spannend virtual reality spel van De Mol. Een virtuele totaalbeleving waarbij de spelers, minimum vier en maximum zes, volledig coronoproof op zoek gaan naar de mol in hun persoonlijke bubbel.

Het nieuwe VR-game wordt voorgesteld tijdens de officiële opening van De Mol aan Zee. Het VR-game van De Mol gaat op 1 juli in première gaan in Blankenberge en is vanaf 2 juli ook speelbaar in de andere playgrounds van The Park in Hasselt, Antwerpen, Gent, Hasselt en Kortrijk.

the park

“VIER kreeg de voorbije seizoenen enorm veel vragen van fans en kijkers om in eigen land een De Mol-ervaring aan te bieden. Op die vraag geeft The Park, met haar recente participatie in game developer Triangle Factory, een antwoord. Samen met de makers van De Mol bij Woestijnvis hebben we een impressionante VR-ervaring ontwikkeld rond dit enorm populaire televisieformat. Hoe het spel precies in zijn werk gaat, houden we – zoals dat hoort bij De Mol- nog even geheim. Maar ik kan wel alvast bevestigen dat we volledig corona proof spelen. Het spel zal enkel kunnen gespeeld worden door mensen uit dezelfde bubbel én we hanteren een strikt reservatiesysteem. Daar bovenop hebben we zelfs een in-game waarschuwingssysteem ontwikkeld waardoor je gesignaleerd wordt indien je te dicht bij elkaar komt. De komende dagen testen we de laatste features uit en vanaf 1 juli zijn we operationeel.”

—   PHILIPPE DE SCHUTTER, MANAGING DIRECTOR THE PARK

De Mol aan Zee is vanaf 1 juli t.e.m. 15 september, en de laatste twee weekends van september toegankelijk voor publiek.

Ontdek wat De Mol aan Zee voor jouw merk kan betekenen.