Ik ga het zeggen, Peter: Het Rad keert terug op VIER

26 Aug 2020

Met pieken van ruim 700.000 kijkers en afgetekend marktleiderschap tegenover de andere Vlaamse zenders, was Het Rad vanaf de eerste aflevering het favoriete nieuwe zomerprogramma. VIER slaagde erin om verrassend uit de hoek te komen met zijn geheel eigen(wijze) draai aan de langstlopende gameshow allertijden en zet daarmee de toon voor een al even verrassend najaar. Het Rad komt dan ook zeker in één van de volgende televisieseizoenen terug op VIER.  Of het nu in de lente, winter of opnieuw in de zomer zal zijn en hoe we er ditmaal een draai aan zullen geven? In Het Rad zijn er weinig zekerheden, zie het als de Surprise Box: onvoorspelbaar, maar steeds verrassend.

Indrukwekkend plezant. De kandidaten en ik hadden ons al enorm geamuseerd tijdens de opnames maar dat je diezelfde avond nog een SMS krijgt van Bart Peeters zelf? Echt fijn. Die het trouwens perfect samenvatte: "Het is niet wat het is. 't Is wat je ermee doet." En vooral: het is wat de mensen ermee doen. Opa voelde nostalgie, zuster zat mee te raden, nichtje wou vooral al die prijzen winnen. En nonkel snapte niet dat Amber nog altijd bij die Arda is in die winkel. Een volgend seizoen? Graag. Dat mag gerust tot 2040.

—   Peter Van de Veire

Het Rad in cijfers

  • Er ging dit seizoen voor maar liefst 250.000 euro prijzen de deur uit. Met maandagavond het zwembad, eerder ook al de auto, slaapkamers voor het hele gezin als grootste prijzen.
  • Gedurende de hele studioperiode heeft het rad 1681 omwentelingen gemaakt.
  • Opmerkelijke Mispoezen: 50 sets petanqueballen, , 30 opblaaskrokodillen, 50 emmertjes met zand, 1000 rollen wcpapier, 50 verhuisdozen, 600 pingpongballen, 108 badeendjes, 400 aardappelmesjes.
  • In totaal waren er -gespreid over de opnamedagen-  95 bubbels publiek aanwezig.
  • 0 stress. Daar mikken de makers van Het rad op door alle kandidaten voor de eigenlijke opnames een repetitiedag te laten doorlopen. Daar kregen ze de spelregels uitgelegd, konden ze wennen aan de studio en leerden ze de set en het rad kennen. Een tijdsintensieve maar heel bewuste keuze om de kandidaten op de opnamedag zelf zo stressvrij mogelijk te laten schitteren.

Jouw merk binnenkort in de prijzenwinkel van Het Rad?